فونیکسریمکسبهتام

برای اولین بار توسط یک خودروساز خصوصی در ایران

دیار خودرو با جدیدترین پلتفرم ملی می آید

عصر خودرو- طی سال های گذشته خودروسازان دولتی عموما تولید محصولات با عنوان ملی یا بومی را یدک کشیده اند و خودروسازان خصوصی تنها در مسیر مونتاز و داخلی سازی حداقلی قدم برداشته اند.

دیار خودرو با جدیدترین پلتفرم ملی می آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این شرایط بارها از قطب سوم خودروسازی بعد از ایران خودرو و سایپا صحبت هایی به میان آمده اما هیچگاه نتیجه این  گفته ها به ظهور یک خودروساز با تفکر ملی و بومی ختم نشده بود تا اینکه دیارخودرو در آغاز عصرجدید فعالیت و در آغاز سال 1400 با معرفی پلتفرم اختصاصی، ملی و جدید این مجموعه رویکرد جدیدی را به نمایش گذاشت که می تواند منجر به طراحی خودروهای ملی و اختصاصی با برند اختصاصی این مجموعه شود.

    پلتفرم ملی به معنای بستر طراحی یک خودرو است که مالکیت معنوی آن در اختیار یک شرکت ایرانی قراردارد و قابلیت ایجاد هر گونه تغییر در آن و یا طراحی خودروها در کلاس های مختلف روی آن پلتفرم وجود داشته باشد. پلتفرم به طور کلی شامل تمامی اجزای یک خودرو است که در ظاهر یک خودرو کامل دیده نمی شود و از مهمترین اجزای آن می توان به شاسی، نقشه الکتریکی، پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و ... اشاره کرد. دیارخودرو با معرفی این پلتفرم ملی بعد از دو خودروساز بزرگ کشور، به سومین خودروسازی تبدیل می شود که در راستای ساخت خودروهای ملی قدم برداشته است. شواهد پروژه پلتفرم ملی دیارخودرو نشان دهنده پتانسیل های بالای این پلتفرم در مقایسه با پلتفرم های ملی خودروسازان دولتی است به گونه ای که احتمالا نخستین محصولی که بر پایه این پلتفرم طراحی و ساخته می شود در کلاس کراس اوورهای متوسط با سطح بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی و پیشرانه توربو قدرتمند خواهد بود و مانند پروژه های ملی که پیشتر در صنعت خودرو کشور اجرا شده، لزوما یک خودرو با سطح اقتصادی مد نظر قرار ندارد هر چند این موضوع نیز می تواند از برنامه های احتمالی دیارخودرو در توسعه پلتفرم ملی باشد.

    شرکت دیارخودرو در روز دوشنبه 20اردیبهشت ماه عصرجدید فعالیتش را با برنامه های گسترده در زمینه خودروهای سواری و ورود کراس اوور SOUEAST SX3 به خط تولید آغاز کرد و در کنار آن تولید بایک X25 نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این شرکت طی برنامه جامع در سال 1400، سومین محصول یعنی کراس اوور متوسط SOUEAST DX7 را نیز به خط تولید اضافه خواهد کرد و بر اساس برنامه جامع، تنوع بیشتری در سبد محصولات طی سال های آینده نیز بوجود خواهد آمد. پلتفرم ملی و اختصاصی، موضوعی فراتر از تولیدات کنونی و آینده دیارخودرو از برندهای همکاری خارجی است و رویدادی بزرگ در سطح ملی به حساب می آید که بدون حمایت مسئولان میسر نخواهد شد. پلتفرم ملی امتیاز بزرگی است که بسیاری از کشورهای جهان از آن بی بهره هستند و صرفا به مونتاژ یا واردات خودرو می پردازند. بهره گیری از این تکنولوژی، امکان استمرار تولید و طراحی محصولات جدید بر اساس توانمندی های داخلی را میسر می کند و به عنوان یک ثروت ملی می تواند شرایط را برای حضور قدرتمند در بازارهای صادراتی و افزایش درآمدهای ارزی برای کشور فراهم کند و صنعت خودرو ایران را در سطوحی متفاوت از تولیدات خودروسازان دولتی به بازارهای هدف نشان دهد.

    خبرنگار: هیوا صیاد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو