فونیکسریمکسبهتام

آغاز تولید خودروهای سواری در دیار خودرو با کراس اوور جدید DX۳

عصر جدید دیار خودرو آغاز شد

عصر خودرو- شرکت دیارخودرو در آغاز عصری جدید از فعالیت، رسما تولید خودروهای سواری را با برنامه های گسترده آغاز کرد.

عصر جدید دیار خودرو آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶:۰۰
  • عصر جدید دیارخودرو آغازشد
  • عصر جدید دیارخودرو آغازشد
  • عصر جدید دیارخودرو آغازشد
  • عصر جدید دیار خودرو آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، 18 سال از آغاز فعالیت سازه های خودرو دیار می گذرد و این مجموعه که تولید انواع مدل های خودرو سواری و پیکاپ را در کارنامه دارد با آغاز سال 1400 به سراغ تفکر و راهی جدید رفته که با تولید کراس اوور جدید    SOUEAST DX3   از روز دوشنبه 20اردیبهشت ماه آغاز شد.

دیارخودرو در این روز طی مراسمی به همت استاندار استان اصفهان وریاست سازمان صنعت و معدن استان اصفهان  و با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور،دادستان تهران  و مدیران شوررای تامین و ستاد تسهیل استان خط تولید خودروهای سواری جدید این مجموعه را با کراس اوور جدید  DX3  رسما آغاز کرد.

دیارخودرو در زمره معدود شرکت های خودروساز کشور قرار دارد که در شرایط گوناگون تعهد معوق به مشتریان نداشته و همواره از حواشی فروش و تحویل به دور بوده است. این مجموعه در آستانه قرن جدید طرح‌های گسترده ای را برنامه ریزی کرده که با افتتاح خط تولید محصول جدید این شرکت استارت خورد.

شرکت دیارخودرو همچنین همزمان با آغاز تولید این کراس اوور جدید، تولید کراس اوور بایک X25  که پیشتر در برنامه این شرکت قرار داشته را نیز ادامه خواهد داد. فعالیت دیارخودرو در سال 1400 تنها محدود به این دو محصول نخواهد بود بلکه SUV تنومند        SOUEAST DX7   نیز به خطوط تولید دیارخودرو می پیوندد و سبد محصولات این خودروساز در سال 1400 را در سه کلاس ابعادی خودروهای شاسی بلند ,  در کنار دو محصول سدان روز دنیا تکمیل می کند.

ظرفیت بیش از 80 هزار دستگاهی خطوط تولید دیارخودرو در کارخانه ای به وسعت140.000 متر مربع با فضای تولیدی بالغ بر 60.000 متر مربع بعنوان یکی از کاملترین خطوط تولید خودرو بخش خصوصی  واقع در شهر گلپایگان استان اصفهان، بستری مناسب برای سبد گسترده محصولات دیارخودرو در کلاسهای مختلف است. دیارخودرو در عصر جدید فعالیت، ضمن بهره گیری از ارتباط قدرتمند و همکاری تنگاتنگ با شرکای خارجی خود برای ایجاد تنوع در سبد محصولات در کلاس های مختلف، برنامه تولید محصولات بومی و اختصاصی با پلتفرم ملی با استفاده از فن آوری روز خودرو سازان اروپا را نیز در برنامه دارد. گام های بلند این شرکت خصوصی خودروساز در راستای طراحی و تولید نخستین کراس اوور بر اساس پلتفرم ملی بدون شک بزرگترین دستاورد در بین خودروسازان خصوصی کشور را رقم خواهد زد و نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان است.
شرکت SOUEAST  یکی از برندها نام آشنا در بازار خودرو کشورمان است که قدیمی ترین خودروهای ون چینی بازار با این برند همچنان در جاده های کشور در حال تردد هستند به عنوان شریک راهبردی و استراتژیک دیارخودرو و در کنار محصولات شرکت بایک که در حال تولید بوده است ، با تولید  دو محصول از سبد تولیدات 1400 این خودروساز قرار میگیرد.

کراس اوور DX3  که آغازگر عصرجدید دیارخودرو خواهد بود، یک شاسی بلند طراحی شده در شرکت پینین فارینا مجهز به پیشرانه 4A91 توربو میتسوبیشی با حداکثر توان 156 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن بر متر است که برای انتقال قدرت به محور جلو از یک گیربکس اتوماتیک    CVT   هشت سرعته تیپ ترونیک بهره می برد. مجموعه جامع تکنولوژی های ایمنی نظیر ESP، TCS، سیستم های کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کیسه های هوای جلو، جانبی  و پرده ای ، ترمز اضطراری، سیستم هشدار حادثه و ... بهره می برد. این خودرو همچنین در بخش امکانات رفاهی به نمایشگر لمسی 7 اینچ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت و ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه سقف پاناراما و ... مجهز شده که آن را در بالاترین سطح بین کراس اوور های موجود در بازار و در بین رقبا قرار می دهد. برادر بزرگتر   DX3   یعنی  DX7 با اندامی عضلانی و تنومد ، با پیشرانه توربو میتسوبیشی با حداکثر توان 195 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک نیز در برنامه سال جاری دیارخودرو قرار دارد. کراس اوور کوچک شهری بایک X25  نیز مانند گذشته با پیشرانه 1.5 لیتری 115 اسب بخاری و امکاناتی رفاهی نظیر دوربنین عقب، نمایشگر لمسی،بلوتوث، تهویه دیجیتال، دو کیسه هوا، سانروف و ... در سبد محصولات دیارخودرو قرار خواهد داشت.

عکس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط