فونیکسریمکسبهتام

مقایسه خودرو؛

مقایسه کیا اپیروس با نیسان تینا + مشخصات فنی

عصر خودرو- مشخصات فنی خودرو کیا اپیروس و نیسان تینا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه کیا اپیروس با نیسان تینا + مشخصات فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا اپیروس با نیسان تینا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

    معرفی کیا اپیروس:
    کیا اپیروس، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال 2008 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 3778 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 353 نیوتن متر در 4000 و 500 دور در دقیقه است.

    در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 5 دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 7.5 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 60 لیتر است.

    از جمله امکانات این خودرو می توان به تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رینگ‌های 16 اینچی، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، سنسور باران، سنسور پارک، سانروف اشاره کرد.

    معرفی نیسان تینا:
    نیسان تینا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال 2007 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 2496 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 228 نیوتن متر در 4000 و 400 دور در دقیقه است.

    در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 9.6 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 70 لیتر است.

    از جمله امکانات این خودرو می توان به کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل سرعت، سانروف، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار، چراغ عقب LED، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینه‌های جانبی همراه با گرم کن، سیستم کنترل گشتاور، کروز کنترل، سنسور نور، روشن شدن خودرو بدون کلید، سنسور باران، سیستم کنترل گردش خودرو ASC اشاره کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم