فونیکسریمکسبهتام

تاثیر کرونا بر بازار خودروی فرانسه

عصر خودرو- کمیته خودروسازان فرانسوی اعلام کرد، بازار خودرو در سال ۲۰۲۱ هنوز به سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بازنگشته است.

تاثیر کرونا بر بازار خودروی فرانسه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، بر اساس داده‌هایی که روز شنبه از سوی کمیته خودروسازان فرانسوی منتشر شد، شماره‌گذاری خودرو‌های نو در فرانسه در ماه آوریل 38/ 25 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد بازار خودرو در سال 2021 هنوز به سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بازنگشته است.

    کمیته خودروسازان فرانسوی تصمیم گرفت محاسبه تغییرات را نسبت به سال 2019 پیشنهاد بدهد چراکه وضعیت در سال 2020 به علت قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-19 عادی نبود.

    این کمیته گزارش کرد 140 هزار و 428 خودروی شخصی در فرانسه شماره‌گذاری شدند. 21 روز کاری در آوریل 2021 محاسبه شده است که با روز‌های کاری در سال 2019 برابری می‌کند.

    شماره‌گذاری خودرو‌های نو گروه ستلانتیس (Stellantis )که از مارک‌های پژو، سیتروئن، دِ اس و اُپل تشکیل شده است، ماه گذشته میلادی 62/ 30 درصد نسبت به دوره مشابه سال 2019 کاهش پیدا کرد. گروه رنو متشکل از مارک‌های رنو، داچیا و آلپین نیز در ماه آوریل با کاهش 5/ 32 درصدی فروش خودرو‌های نو خود در فرانسه مواجه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط