فونیکسریمکسبهتام

همکاری "ولوو" با شرکت "DiDi " بزرگترین تاکسی اینترنتی چین

عصر خودرو- شرکت "ولوو" که یک شرکت صنایع سنگین سوئدی و سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد، برای ساخت ناوگان خودروهای بدون سرنشین و خودران با شرکت معروف چینی "DiDi Chuxing" چین همکاری می‌کند.

همکاری "ولوو" با شرکت "DiDi " بزرگترین تاکسی اینترنتی چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت "ولوو" که یک شرکت صنایع سنگین سوئدی و سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد، برای فعالیت ناوگان خودروهای بدون سرنشین و خودران با شرکت معروف چینی "DiDi Chuxing" چین همکاری می‌کند.

    شرکت Didi Chuxing که پیش از این در چین با نام Kuaidi شناخته می‌شد، در حال حاضر بزرگترین سرویس خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین را در چین ارائه می‌دهد و حدود 87 درصد از این بازار را در اختیار خود دارد، به این ترتیب "Uber"، این شرکت را رقیب جدی برای خود در چین می‌داند؛ این شرکت چینی در بیشتر از 400 شهر شعبه دارد و 300 میلیون چینی از خدمات حمل و نقل Didi استفاده می‌کنند. شرکت Didi مدعی است روزانه به بیشتر از 11 میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد.

    "اوبر" یک سرویس تاکسی اینترنتیِ آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است، اَپ تلفن هوشمند، به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط کرده و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد؛ با بررسی‌های انجام شده، اوبر نخستین شرکت نوپا در جهان است که بیشترین و گرانترین سهام را دارد.

    DiDi، رقیب چینی اوبر با بیش از 550 میلیون کاربر و ده‌ها میلیون راننده، پلت‌فرم سخت‌افزاری خودران خود را با نام "Gemini" ارائه می‌دهد که در SUVهای XC90 ولوو مستقر خواهد شد که  منظور از SUVها، خودروهای با کلاس شاسی بلند است.

    ولوو قبلاً SUVهای کوچکتر XC60 خود را برای برنامه آزمایشی رباتاکسی DiDi در شانگهای در سال 2020 تولید کرده بود که این ناوگان در مناطق خاصی از شانگهای فعالیت می‌کرد؛ شرکت ولوو همچنین در سال 2019 XC90های خود را برای برنامه خودروهای خودران در اختیار اوبر قرار داد اما این پروژه به ثمر ننشست؛ در مورد قابلیت‌های فنی اتومبیل‌های جدید خودران DiDi / Volvo هیچ صحبتی صورت نگرفته است و شرکت‌ها تاریخی را برای زمان دسترسی برنامه جدید به کاربران به اشتراک نگذاشتند.

    آلایندگی 50 درصد خودروهای BMW تا سال 2030 به صفر می‌رسد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو