فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران دو چرخ در نشست خبری آنلاین عنوان کرد:

مذاکره با شرکت های بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت موفق بوده است

محصولات جدید در راه است

عصر خودرو- امروز هفتم اردیبهشت ماه مدیرعامل و مدیر فروش شرکت ایران دو چرخ که شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن به حساب می آید طی یک نشست خبری آنلاین خبر از نتیجه بخش بودن مذاکرات این شرکت با برند های مطرح تولیدکننده موتورسیکلت در جهان دادند.

مذاکره با شرکت های بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت موفق بوده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آرمان موسوی مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ  اعلام کرد که تا پایان اردیبهشت ماه مرکز نمایشگاهی بزرگی برای ارائه محصولات این شرکت در یکی از مراکز تجاری شرق تهران آغاز به کار خواهد کرد.

    شرکت ایران دو چرخ که بش از نیم قرن تجربه در حوزه تولید موتور سیکلت دارد در سال های گذشته بخش قابل توجهی از موتور های کار کشور را تامین کرده و در برنامه های سال 1400 قرار است موتور های جدیدی را به بازار عرضه کند. موتور 3 چرخ، موتور برقی و موتور 150 سی سی طرح وسپا از جمله مهم ترین محصولاتی است که قرار است در سال آتی توسط این شرکت به بازار عرضه شود. همچنین برنامه تولید موتور های چهار چرخ هم در دستور کار این شرکت قرار دارد تا در سال 1400 سبد محصولات این گروه بیش از پیش گسترده شود.

    مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ در پاسخ به سوالی در خصوص حجم داخلی سازی محصولات گفت: هیچ محصولی در حال حاضر با کمتر از 22 درصد خودکفایی روانه بازار نشده است و این حجم داخلی سازی روز به روز در حال افزایش است. وی همچنین در خصوص بحث صادرات محصولات این شرکت افزود: در سال های گذشته رکورد صادرات 12 هزار موتور سیکلت به کشور های عراق، افغانستان و تاکستان را داشتیم اما اکنون مشکلاتی بر سر راه صادرات قرار دارد که برای رفع آن در حال رایزنی با مراجع مربوطه هستیم و علیرغم تمام مشکلات موجود همچنان صادرات داریم. وی همچنین اذعان داشت که با توجه به راه اندازی یک واحد مجزا صادرات در گروه بهمن، انجام مذاکرات و رایزنی ها برای بالا بردن سهم صادرات تسهیل خواهد شد.

    آرمان موسوی در خصوص تاثیر تحریم های اقتصادی بر روند کار این شرکت گفت: یکی از چالش های اصلی حال حاضر کشور به خصوص در بخش صنعت، موضوع تحریم های اقتصادی است که البته راه هایی برای دور زدن آن پیدا کرده ایم ولی به هر حال این موضوع به همراه نوسانات دائمی ارز  و نرخ بالای تورم باعث شده تا شرکت ها دچار مشکل نقدینگی شوند. وی همچنین در خصوص رفع این موانع افزود: در سال 1400 که بخشی از شعار آن به مانع زدایی ها مربوط می شود، سهم قابل توجهی از مهم در دست سیستم بانکی کشور خواهد بود. تعاملات خوبی با بانک صورت گرفته اما برای رفع هرچه بیشتر موانع لازم است تا این تعاملات گسترده تر شود.

    وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تولید موتور سی جی عنوان کرد: موتور سی جی و به طور کلی موتور هایی که جز رده موتور های کار به حساب می آیند، تا زمان جایگزینی گزینه مناسب و هم رده و هم چنین تا زمانی که بتواند استانداردهای موجود در حوزه آلایندگی را پاس کنند بر روی خط تولید باقی خواهند ماند. وی همچنین افزود: مذاکرات خوبی با برند های معتبر تولیدکننده موتور سیکلت در جهان صورت گرفته تا در سال 1400 سبد محصولات شرکت ایران دو چرخ بیش از پیش گسترده شود. موسوی همچنین در مورد تمایل بازار جهانی به گسترش تولید و مصرف موتور های بری گفت، در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از موتور های برقی می رود و بازار ایران هم در این مورد مستثنی نخواهد بود. در این خصوص کارهای مهمی انجام شده که در حال حاضر جزئیات بیشتری ارائه نمی شود اما در آینده نزدیک برنامه های مهمی در خصوص تولید و فروش موتور های برقی در این شرکت پیاده سازی خواهد شد. 

    موسوی در ادامه در خصوص حجم داخلی سازی محصولات اضافه کرد: بسیاری از اقلام پلاستیکی و فلزی موتور سیکلت ها در کشور داخلی سازه شده و پروژه بومی سازی موتور و گیربکس موتورسیکلت ها نیز در دست انجام است و امیدواریم تا پایان 1400 دست آورد های قابل توجهی در این خصوص کسب شود.

    مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ در پاسخ به سوالی در خصوص طرح فروشی که قرار است در روز های آینده کلید بخورد گفت: در چند روز آینده فروش نقدی و اعتباری محصولات را در آغاز خواهیم کرد که بخش اعظمی از این طرح به محصولات جدید اختصاص یافته است. وی همچنین در خصوص فروش محصول طرح وسپا که 42 میلیون تومان قیمت گذاری شده افزود: در شرایط حال حاضر کشور که تردد با وسایل نقلیه عمومی بسیار خطرناک است و همچنین ممکن است در مواردی استفاده از خودرو شخصی نیز به صرفه نباشد، این موتور سیکلت که در فروش آتی با تخفیف ویژه ارائه خواهد شد می تواند گزینه مناسبی برای تردد های شهری مردم باشد. این محصول 150 سی سی که به گیربکس CVT مجهز است گزینه بسیار مناسبی برای تردد های شهری خواهد بود چرا که هم از کارآمدی بسیار بالایی برخوردار است و هم با حداقل صدا و لرزش کار می کند.

    آرمان موسوی در خصوص شروع به کار کردن پلتفرم آنلاین خرید موتور سیکلت گفت: شرکت ایران دو چرخ در شرایط کنونی کشور  که خریداران به علت شیوع ویروس کرونا برای خرید محصول نمی توانند به بازار مراجعه کنند، تصمیم گرفته تا پلتفرم فروش آنلاین را آغاز کند.

    مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ در ادامه افزود، این پلتفرم که به زودی رونمایی خواهد شد به علت محدودیت های موجود در حوزه پلاک گذاری موتور سیکلت در فاز نخست در تهران آغاز به کار می کند و در آینده نزدیک این شبکه اینترنتی به سراسر کشور سرویس ارائه خواهد کرد. وی همچنین خبر از افتتاح یک تعمیرگاه مجهز و مدرن که در خور خریداران محصولات این شرکت باشد خبر داد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

    شرکت ایران دوچرخ در سال 1349 به منظور تولید انواع دوچرخه و موتورسیکلت گازی و دنده ای با همکاری فنی و تجاری شرکت های مشهور و بزرگ چون پژو فرانسه و یاماها موتور ژاپن تاسیس شد. عملیات ساختمانی و تاسیساتی و نصب ماشین آلات حدود 2 سال به طول انجامید و شرکت از سال 1351 عملا بهره برداری از کارخانجات خود را در شهر صنعتی البرز واقع در نزدیکی قزوین آغاز کرد . کارخانجات شرکت در زمینی به مساحت 25000 متر مربع واقع شده که بر روی آن مجموعا 14500 متر مربع سالن و ساختمان های اداری و خدماتی احداث شده است و امروزه با داشتن پرسنل مجرب و متخصص و ظرفیت سالانه 125000 دستگاه انواع موتورسیکلت و 204000 دستگاه انواع دوچرخه ، یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دوچرخه و موتور سیکلت در ایران و یکی از مهمترین صادرکنندگان موتورسیکلت به کشورهای همسایه مانند افغانستان ، عراق و پاکستان است . شرکت ایران دوچرخ ( IRDOCO ) باداشتن واحد تحقیقاتی ( R & D ) و با استفاده از سیستم های کامپیوتری ، واحدهایی از قبیل بخش رنگ ، آبکاری ، آزمایشگاه فیزیک و شیمی و سه خط مونتاژ ، عملیات تولید انواع موتورسیکلت و دوچرخه را انجام می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو