فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور:

۳۵ درصد نیاز بازار موتور سیکلت توسط واردات تامین می‌شود

عصر خودرو- دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور بیان کرد: ۶۵ درصد موتورسیکلت مورد نیاز بازار در داخل تولید و حدود ۳۵ درصد از راه واردات تامین می‌شود.

۳۵ درصد نیاز بازار موتور سیکلت توسط واردات تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهمن ضیا مقدم، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور در خصوص میزان واردات موتورسیکلت در کشور، گفت:  واردات قطعات CBU در کشور ممنوع است و اکنون اگر وارداتی هم داریم به واردات قطعات موتورسیکلت به صورت CKD بر می گردد.

    دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور بیان کرد: اکنون 65 درصد موتورسیکلت در داخل تولید می شود و حدود 35 درصد باقی مانده وارد می شود که بیشترین میزان واردات از کشور چین است و کشورهای وارد کننده دیگر شامل تایوان، تایلند، مالزی می شود که بیشترین سهم واردات را از آن خود کرده اند.

    ضیا مقدم ادامه داد: میزان افزایش تولید در امسال هنوز مشخص نشده است اما سال گذشته نسبت به سال قبل تر افزایش تولید داشتیم. امسال نیز برنامه داریم میزان تولید را افزایش دهیم و حجم کمی از نیاز توسط واردات تامین شود.

    او در خصوص میزان تولید موتورهای برقی در کشور گفت:  اکنون تولید موتورهای برقی در دست اجرا است و در تلاش هستیم تا این موتورسیکلت ها جایگزین موتورهای کاربراتوری و بنزینی شوند.

    دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور  با اشاره به افزایش قیمت موتور سیکلت در بازار، گفت: افزایش قیمت موتور باید منطقی صورت بگیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت موتورسیکلت، افزایش نرخ ارز است که در حال حاضر این وسیله حمل و نقل با نرخ ارز آزاد وارد می‌شود اما از سال گذشته که نرخ ارز به یک ثبات نسبی رسیده است، قیمت این کالا نیز نوسانی نداشته است و ثابت مانده است.

    گفتنی است، بررسی آمار‌های گمرک نشان می‌دهد در 12ماهه سال گذشته بیش از 240 میلیون دلار انواع موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات آن‌ وارد کشور شده است که این میزان در مقایسه با واردات نزدیک به 143 میلیون دلاری مدت مشابه سال 98 رشد 68 درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو