فونیکسریمکسبهتام

اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید

عصر خودرو- اولین خودرو الکتریکی کادیلاک مدل Lyriq برای اولین بار آشکار شد و مدل تولیدی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود.

اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱:۰۰
  • اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید
  • اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید
  • اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید
  • اولین خودرو الکتریکی کادیلاک را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کاملاً شبیه به کانسپت ارائه شده در سال گذشته، کادیلاک Lyriq 2023 در نیمه اول سال 2022 وارد بازار می‌شود که قیمت آن کمتر از 60 هزار دلار شروع و رزرو‌ها در سپتامبر آغاز می‌شود. به عنوان بخشی از این اعلامیه، معاون رئیس کادیلاک، روری هاروی اعلام کرده که خودروهای کادیلاک دیگر با موتور احتراق داخلی تولید نخواهد شد و تمام آنها برقی می شوند.

برد بیش از 482 کیلومتر در ساعت با شارژ کامل، یک شارژر داخلی 19.2 کیلووات، Super Cruise و یک صفحه نمایش 33 اینچ، Lyriq را مطابق با سایر EVS‌های لوکس ارائه شده در سال‌های آینده می‌کند.

کادیلاک 2023 Lyriq اولین وسیله نقلیه کاملا الکتریکی این برند نخواهد بود. به گفته روری هاروی، نایب رئیس Global Cadillac: هر کادیلاک جدیدی که معرفی کنیم، یک وسیله نقلیه الکتریکی پیشرفته خواهد بود.

هاروی گفت، پارکینگ کنونی کادیلاک یکی از تازه‌ترین ترکیبات خودروهای لوکس را داراست و کادیلاک فکر می‌کند که به مارک تجاری وقت می‌دهد تا یک سوئیچ انتقال قدرت کامل را ایجاد کند. قدیمی‌ترین وسیله نقلیه کادیلاک XT4 است که در آگوست 2018 به بازار عرضه شد و پرچمدار Escalade به تازگی نسل جدید و پنجمی را برای سال 2021 به بازار عرضه کرد.

Lyriq برای اولین بار در ماه اوت گذشته به شکل مفهومی آشکار شد. مدل تولیدی در نیمه اول سال 2022 وارد بازار می‌شود و طبق گفته جنرال موتورز، بسیار شبیه به این مفهوم خواهد بود. اندرو اسمیت، مدیر اجرایی Global Cadillac Design، گفت: به عنوان مثال، این ماشین مفهومی از چرخ‌های بزرگتری نسبت به مدل فعلی داراست و ساختار نیز کمی متفاوت است، اما غیر از این تغییرات بیرونی زیادی ایجاد نمی‌شود.

در فضای داخلی دو تفاوت عمده وجود دارد: پنج صندلی در مدل تولید به جای چهار صندلی که در ماشین نمایش دیده می‌شود و البته تعداد بیشتری از صندلی‌های نگهدارنده در مدل تولید؛  اگرچه از بیرون، Lyriq هم طراحی کلی را حفظ می‌کند و هم توالی روشنایی را که توسط چراغ‌های جلو باریک LED، ارائه می‌شود.

رنگ‌های بیرونی شامل Satin Steel Metallic و Stellar Black Metallic است، در حالی که داخل آن را می‌توان در خاکستری Sky Cool یا Noir دید. کادیلاک گفت که 2023 Lyriq از بسته باتری 100.0 کیلووات ساعت بیشتر از 482 کیلومتر در ساعت برد خواهد داشت. کادیلاک گفت، پلت فرم Ultium با چرخ عقب که Lyriq روی آن سوار خواهد شد، 340 اسب بخار قدرت و 325 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

EV جدید یک ماژول شارژ پردازشی با قدرت حداکثر 19.2 کیلووات ارائه می‌دهد. جیمی بروور، مهندس ارشد Lyriq، گفت: شارژر پردازنده 19.2 کیلووات از ویژگی‌های استاندارد در تریم First Release و از ویژگی‌های اختیاری در سایر تریم‌ها خواهد بود. شارژ سریع DC نیز در دسترس خواهد بود.

سایر فناوری‌های متمرکز بر راننده از جمله Super Cruise، لغو نویز فعال و دسترسی به وسیله نقلیه دیجیتال KeyPass، همه بخشی از Lyriq خواهد بود. یک صفحه نمایش LED پیشرفته مورب 33 اینچی و یک سیستم صوتی 19 بلندگوی AKG Studio، باید سرگرم کننده باشد. چرخ‌های آلیاژی بیست اینچ استاندارد خواهند بود، در حالی که چرخ‌های آلیاژی 22 اینچ Reverse Rim اختیاری هستند.

اولین وسایل نقلیه کادیلاک   در اوایل سال 2022 به دست مشتریان می‌رسد. قیمت Lyriq از 59 هزار و  990 دلار شروع می‌شود و در Spring Hill، تنسی ساخته می‌شود. جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده است که همکاری مشترک سلول‌های اولتیم با LG Energy Solution 2.3 میلیارد دلار در کارخانه تولید سلول جدید باتری در Spring Hill سرمایه گذاری خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط