فونیکسریمکسبهتام

چالش آینده صنعت خودرو ایران با اعلام قیمت دیگنیتی آغاز شد

ریزش بهمن در بازار خودرو

عصر خودرو- با اعلام رسمی قیمت و فروش خودرو دیگنتی از سوی گروه بهمن ، صنعت خودرو ایران مسیر جدیدی را در راستای آرزوهای مصرف کنندگان ایرانی آغاز کرد .

ریزش بهمن در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش گروه تحلیلی «عصرخودرو» بعد از ماهها انتظار و محاسبه همه پیچیدگی های سیاسی، اقتصادی و صنعتی حال حاضر بازار خودرو ایران، گروه بهمن قیمت گذاری اولین محصول عصر جدید خود را آغاز کرد. طی ماهها و هفته های اخیر، بحث های داغی بین فعالان بازار و خریداران بر سر قیمت گذاری دیگنتی بالا گرفته بود که بسیاری معتقد بودند امکان عرضه این خودرو با قیمت های اعلامی اولیه وجود ندارد و امروز که قیمت رسمی اعلام شده است عده ای معتقدند که عرضه و یا ادامه عرضه این خودرو با چنین قیمتی ممکن نیست.

    واقعیت این است که تحلیلگران بدون اشراف به موقعیت کلان گروه بهمن به چنین باوری رسیده اند. گروه بهمن حلقه نهایی یک راه طولانی و آرزوهای بلند برای مصرف کنندگان ایرانی است که قطعا بدون شناخت این آمال و آرزوها نمی توان به سوالات بیشمار در این موضوع خاص و درباره آینده صنعت خودرو و بازار خودرو ایران به تحلیل روشنی رسید.

    قطعا گروه بهمن با قیمت گذاری 749.5 میلیون تومانی دیگنیتی، بدون سود و یا خوشبینانه با حداقل سود در محصول نهایی وارد این کارزار بزرگ شده است. یقین اینکه در صورت گشایش های سیاسی و اقتصادی پیش رو و کاهش معنادار قیمت ارز در محاسبات صنعتی ، گروه بهمن بر خلاف کل تاریخ صنعت خودرو پس از انقلاب اسلامی بهمن 57، در قیمت اعلامی دیگنتی و سایر قیمت های اعلامی خودروهای جدید به نفع مصرف کنندگان تجدید نظر خواهد کرد. تعیین قیمت دیگنیتی علاوه بر رقبای این محصول در بازار ، قیمت کلیه رده های خودرویی را به چالش خواهد کشید.

    با شروع عرضه خودروهای جدیدتر گروه بهمن ، این چالش به دو خودروساز بزرگ کشور هم سرایت خواهد کرد. تنها چالش پیش روی گروه بهمندر این کارزار بزرگ، سرعت بالا بردن تیراژ تولید است؛ موضوعی که بزرگترین دغدغه و تمرکز گروه بهمن در این روزهاست.

    امروز قطعا روز شروع چالش بزرگترین بازیگر صنعت خودرو ایران بود و این روز را باید به خاطر سپرد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط