فونیکسریمکسبهتام

۱۰ هزار کیلومتر از شرق تا غرب با فولکس برقی شاسی بلند

عصر خودرو- خودروی برقی آی دی.۴ فولکس موفق شد از شرق آمریکا تا غرب را با استفاده از جایگاه های سوخت «الکتریفای آمریکا» معروف به EA‌ را طی کند.

۱۰ هزار کیلومتر از شرق تا غرب با فولکس برقی شاسی بلند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، خودروی آی دی. 4 فولکس ID.4 یک خودروی اس یو وی [شاسی بلند] برقی است که مسیر 6700 مایلی (10720 کیلومتری) شرق به غرب آمریکا را از شهر ساکرومنتو در ایالت کالیفرنیا شروع کرد و بعد از 18 روز به نیویورک رسید.

    بیشتر توقف های این خودرو برای شارژ باتری، در شهرهای جنوبی ایالات متحده بود و در شهرهای فیلادلفیا، واشنگتن دی سی، شیکاگو، اتلانتا، اُرلاندو، نیواورلیان، دالاس، ال پاسو، توسان، فینکس، لس انجلس و سانفرانسیسکو توقف داشت. تیم رانندگان این خودرو یک سری وی لاگ vlog روزانه تهیه کرده اند که در کانال یوتیوب خبری فولکس واگن بارگزاری کرده اند و علاقه مندان می توانند برای تماشای این تصاویر ویدیویی به این آدرس مراجعه کنند.

    داستین کراوس Dustin Krause مدیر حمل و نقل نوین e-Mobility فولکس واگن آمریکا می گوید: «با طی این مسیر ثابت کردیم که با کمی برنامه ریزی مسیرهای طولانی را هم با خودروهای برقی می توان پیمود. ما در مسیر به مردم زیادی دیدار کردیم و توانستیم آی دی.4 را به آنها نشان دهیم مخصوصاً حالا که مردم می توانند این خودرو را در نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش تحویل بگیرند. در طول مسیر آی دی.4 بی نقص بود و امیدواریم که این سفر نشان داده باشد که خودروهای برقی و جایگاه های شارژ برای همه مردم قابل استفاده و مطمئن است.»

    در این مسیر 10 هزار کیلومتری، آی دی.4 در 32 جایگاه شارژ سریع موسوم به الکتریفای آمریکا Electrify America (EA) توقف داشت و به شارژ باتری پرداخت. این شبکه،‌ بزرگترین شبکه شارژ سریع دی سی همگانی در ایالات متحده است که 650 ایستگاه با 2400 شارژر دی سی دارد. این شبکه برای همگان قابل بهره برداری است، برعکس شبکه تسلا که فقط مخصوص خودروهای تسلا است و خودروهای برقی دیگر نمی توانند از این شبکه بهره مند شوند.

    بین واشنگتن دی سی و لس آنجلس دو مسیر مخصوص خودروهای برقی وجود دارد (هر چند که امکان شروع این مسیر به جای واشنگتن دی سی از نیویورک وجود دارد و امکان انتخاب جکسونویل به سان دیگو هم مقدور است. اما به هر حال هر دو مسیر بیشتر از جنوب ایالات متحده می گذرد،‌ چون در غرب به ویژه در بخش میانی رو به بالا هنوز یک شکاف بزرگ وجود دارد که به اندازه کافی جایگاه شارژ ایجاد نشده است. به طور دقیق تر داکوتا،‌ وایومینگ، مونتانا و مینسوتا هنوز به قدر کافی جایگاه ندارند.

    این امکان هم وجود دارد که ابتدا مسیرهای پرسفرتر و محبوب تر زودتر به جایگاه شارژ عمومی تجهیز می شوند و بعد مسیرهای کم مسافرتر در برنامه قرار می گیرند. بر اساس اخبار منتشره قرار است تا پایان سال 2021 تعداد جایگاه ها به 800 برسد و تعداد شارژرها در این جایگاه ها به 3500 برسد. هر چقدر این شبکه بزرگتر می شود، از اضطراب پیمایش [ترس از نرسیدن به جایگاه بعدی] کمتر می شود و در نتیجه استقبال از خودروهای برقی بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو