فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح برخورد با فروشندگان سیار در حاشیه جاده‌های تهران

عصر خودرو- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از برخورد با خودروهایی که برای فروش میوه، کالا و ... در حاشیه جاده‌ها توقف کنند، خبر داد.

اجرای طرح برخورد با فروشندگان سیار در حاشیه جاده‌های تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ازایسنا، سرهنگ نوراله خادم، با اشاره به خودروها و به خصوص وانت‌بارهایی که با توقف در حاشیه راه‌ها اقدام به فروش میوه، کالا و ... می‌کنند، گفت: یکی از موضوعاتی که در جاده‌های بین شهری و محورهای مواصلاتی منجر به بروز تصادف و نیز اخلال در ترافیک می‌شود، توقف خودروها و به خصوص وانت‌بارهای فروشنده اقلام مختلف در حاشیه جاده‌هاست.

    وی با بیان اینکه متاسفانه دیده شده که وانت‌بارهای فروش میوه و ... اقدام به توقف در حاشیه جاده کرده و نفراتی را هم چند متر جلوتر با یک دست نوشته به حالت ایستاده در حاشیه جاده نگه‌می‌دارند، گفت: این اقدام هم احتمال تصادف با عابر پیاده را افزایش می‌دهد و هم به دلیل تغییر مسیر ناگهانی خودروها منجر به افزایش احتمال تصادف و نیز اخلال در ترافیک می‌شود. از این رو پلیس با خودروهایی که با توقف در حاشیه جاده‌ها اقدام به فروش اجناس و اقلام مختلف کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

    رییس پلیس راه پایتخت با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای سال 1400 به طور ویژه در دستورکار ماموران پلیس راه قرار گرفته است، گفت: درخواست ما از رانندگان نیز این است که با مشاهده چنین مواردی از تغییر ناگهانی مسیر، کاهش سرعت و ... پرهیز کنند چرا که رفتار آنان ریسک تصادف را بالا می‌برد.

    خادم با تاکید بر اینکه وانت‌بارها و فروشندگان می‌توانند در محلی امن و مجاز اقدام به توقف و فروش محصولات خود کنند، گفت: حاشیه جاده محل مناسبی برای خرید و فروش نیست و خطرات بسیار بالایی هم برای فروشنده و هم برای دیگر شهروندان دارد.

    وی درباره اینکه آیا این طرح در معابر داخلی پایتخت نیز اجرا می‌شود یا خیر گفت: پلیس راه مسئولیت جاده‌های بین شهری را برعهده دارد و از این رو این طرح نیز در جاده‌ها  و معابر برون شهری پایتخت اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو