فونیکسریمکسبهتام

پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد

عصر خودرو- پولستار، اولین پیشنهاد برند ولوو با عملکرد لوکس است که با فناوری و طراحی بالا به تولید رسید.

پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰
  • پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد
  • پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد
  • پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پولستار 1 2021 نه تنها یکی از زیباترین هیبرید‌های پلاگین  به شمار می رود بلکه به عنوان کوپه ای  زیبا، گران و منحصر به فرد محسوب می شود. پولستار  بیش از 150 هزار دلار قیمت دارد و هر سال فقط 150 نسخه برای خرید در دسترس است.

این خودرو دارای یک خروجی سیستم ترکیبی از 619 اسب بخار است که سواری بسیار لذت بخشی را به ارمغان می آورد. پیشرانه الکتریکی و باتری آن به نحوی کارگزاری شده است که فضای مسافر و صندوق عقب کوپه را گرفته است. اگرچه طراحی داخلی و مواد آن با سبک  ولوو مطابقت دارد، اما یک خودروی گران قیمت باید دارای تنظیم کننده‌های قدرت هم برای فرمان و هم برای کشو‌های روی صندلی باشد و عدم وجود سایه بان برای سقف شیشه‌ای عظیم خصوصاً آزار دهنده است اما با این حال، پولستار 1 2021 یک پلاگین هیبریدی ویژه است.

پولستار 1 اکنون بدون هیچ تغییری برای سال 2021 آماده می شود، حتی قیمت اولیه آن نیز همانند مدل قبلی است. برخلاف پورشه 911، پولستار 1 گزینه‌های کمی را ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه این برند قصد دارد فقط 1500 نمونه برای جهان تولید کند، جای تعجب ندارد که امکانات آن کم باشد. خریداران می‌توانند انتخاب چرخ و رنگ خارجی و داخلی را داشته باشند.

در جلو، پلاگین هیبریدی پولستار 1 دارای یک موتور توربو و سوپرشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی برای تولید 375 اسب بخار قدرت و حرکت دادن چرخ‌های جلو است. از عقب، یک جفت موتور الکتریکی که هر کدام 114 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند، چرخ‌های عقب را حرکت می‌دهند، این ترکیب، پیشرانه تمام چرخ را فراهم می‌کند و در کل سیستم خروجی 619 اسب بخار و 738 پوند فوت گشتاور را ایجاد می‌کند.

این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه شده است. علاوه بر این، این پولستار با لاستیک‌های فوق العاده چسبنده 21 اینچی Pirelli P Zero، سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی، دیفرانسیل عقب بردار گشتاور و ترمز‌های بزرگ منبع Akebono همراه است.

سازمان حفاظت محیط زیست به پولستار 1 امتیاز بهره وری سوخت شهری / بزرگراه 58 MPGe و برد الکتریکی 83 کیلومتر را داده است. این رقم برای کلاس پلاگین هیبریدی نسبتاً زیاد است. فضای داخلی پولستار 1 بسیار پیشرفته است و بسیاری از اجزا را با همتایان سدان ولوو S90 و استیشن V90 به اشتراک می‌گذارد.

داشبورد زیبا با ترکیبی از تزئینات فیبر کربن و کروم، لوکس بودن را فریاد می‌زند. صندلی‌های جلو در رنگ‌های سیاه یا خاکستری روشن راحت، اما محکم هستند. فضای کافی برای دو مسافر وجود دارد، صندلی عقب ما را به یاد قسمت کوچک عقب 911 می‌اندازد. کمبود فضای پا و سقف شیب دار بالای سر باعث محدود شدن فضا می‌شود. صندوق عقب، که فقط چهار فوت مکعب از وسایل را در خود جای می‌دهد، کوچکتر از محفظه چمدان در خودروی اسپرت کوچک Mazda MX-5 Miata است.

Polestar 1 تقریباً با هر فناوری که یک ماشین مدرن می‌تواند داشته باشد، از جمله سیستم سرگرمی صفحه نمایش لمسی  با Apple CarPlay و Android Auto ارائه می شود. صفحه نمایش به صورت عمودی جهت سهولت استفاده به سمت راننده زاویه دارد. کلید‌ها و دکمه‌های فیزیکی کمیاب هستند.

در جلوی فرمان پشت آمپری 12.3 اینچی و همچنین یک نمایشگر قرار دارد. دو درگاه USB در ردیف جلو قرار دارد و Bowers & Wilkins سیستم صوتی را فراهم می‌کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو