فونیکسریمکسبهتام

ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو در نیمه فروردین‌ماه

عصر خودرو- بررسی بازار خودرو در روز جاری (دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) حاکی از ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی و تغییر اندک آنها در مقایسه با آخرین روزهای کاری سال ۹۹ است.

ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو در نیمه فروردین‌ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، امروز هر دستگاه پراید 111 حدود 125 میلیون تومان، پراید 131 نزدیک به 106 میلیون تومان، پژو 405 جی. ال. ایکس 183 میلیون تومان، نوع دوگانه‌سوز آن 184 میلیون تومان، سمند ال. ایکس مدل 1400 نزدیک به 188 میلیون تومان، مدل 99 آن 180 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 حدود 190 میلیون تومان، مدل 99 آن 185 میلیون تومان، همچنین پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 وی هشت مدل 99 به ترتیب 241 و 240 میلیون تومان قیمت دارد.

    در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک اس5 حدود 625 میلیون تومان، هایما اس7 نزدیک به 675 میلیون تومان و مردا 3 مدل 98 حدود 870 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    با وجود اینکه روز گذشته «رضا شیوا» رییس شورای رقابت اعلام‌کرد: در سه ماه نخست سال 1400 قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها با افزایش مواجه خواهد شد، اما بررسی‌ها حاکی است این خبر تاثیری بر بازار نداشته و کارشناسان معتقدند تاثیری نخواهد داشت.

    در این زمینه، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی پایتخت ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: سخنان رییس شورای رقابت زمانی می‌توانست تاثیرگذار باشد که با نوسان نرخ ارز مواجه باشیم، زیرا قیمت خودرو در ارتباط نزدیک با نرخ ارز است.

    «سعید موتمنی» معتقد است: ثبات نرخ ارز، در صورت عرضه کافی خودرو از سوی خودروساز حتی می‌تواند به کاهش قیمت‌ها در ماه‌های آینده بیانجامد.

    وی به‌طور مثال به قیمت کارخانه‌ای بالای ارائه شده کوئیک اتوماتیک در اسفندماه گذشته اشاره کرد که حدود 232 میلیون تومان برای مشتریان تمام می‌شد، اما همان زمان با حدود 30 میلیون تومان پایین‌تر و در ارقامی بین 198 تا 200 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید.

    این مقام صنفی گفت: در شرایط کنونی، فاصله قیمتی بازاری و کارخانه‌ای خودروها همچنان برای مشتریان جذاب است، اما اگر فاصله قیمتی کاهش یابد این تقاضای کاذب نیز فروکش خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو