فونیکسریمکسبهتام

طی ۱۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۰؛

دارندگان خودرو تعیین‌کننده قیمت‌های بازار شده‌اند

بازار رسمی همچنان تعطیل

عصر خودرو- در حالی که شنیده می‌شود طی ۱۰ روز نخست سال جدید، قیمت خوروهای داخلی روند افزایشی قابل توجهی داشته است، اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران بر تعطیلی همچنان بازار علیرغم آغاز به کار اکثریت مشاغل از ابتدای هفته جاری، بالا و پایین شدن قیمت را از جانب صاحبان خودرو دانسته که در سایت‌های فروش تعیین می‌شود.

دارندگان خودرو تعیین‌کننده قیمت‌های بازار شده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شنیده می‌شود که با وجود تعطیلات نوروزی و عدم انجام معاملات رسمی در بازار خودرو، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا نسبت به پیش از سال جدید از رکود و نوسانات محدود کاهشی خارج شده و روندی افزایشی به خود گرفته است؛ به‌گونه‌ای که برخی منابع اعلام می‌کنند از ابتدای سال 1400 نسبت به آخرین روز بازار خودرو در سال 1399، قیمت محصولات ایران‌خودرو بین پنج تا 22 میلیون تومان و قیمت محصولات سایپا پنج تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

    در رابطه با صحت این موضوع سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: علیرغم اینکه از ابتدای هفته جاری اکثریت مشاغل آغاز به کار کرده‌اند، اما بیش از 0.5 درصد مغازه‌ها فعالیت ندارند و معامله‌ای رسمی صورت نمی‌گیرد. طی 10 روز اخیر هر قیمتی که برای هر خودرویی اعلام شده است، سلیقه‌ای بوده و از سوی صاحبان خودرو در سایت‌های فروش اعلام شده است؛ لذا تحلیل درستی از بازار نمی‌توان داشت.

    وی افزود: مراکز شماه‌گذاری نیز که طی شش روز اول تعطیل بوده و از روز شنبه بازگشایی شده‌اند اما معامله‌ای صورت نگرفته است. روند و تغییرات بازار خودرو از هفته آینده که بازار به صورت رسمی آغاز به کار کند، مشخص خواهد شد و می‌توان در رابطه با روند آن اظهار نظر کرد؛ اما در حال حاضر تحلیل درستی از بازار وجود ندارد. طی چند روز اخیر ممکن است که دارنده خودرو به هر قیمت دلخواه، خودرو خود را آگهی کرده باشد؛ این اعمال سلیقه را نمی‌توان مبنای واقعی بازار قرار دارد.

    موتمنی در رابطه با معاملات از طریق سایت‌ها تصریح کرد: فروشنده قیمتی سلیقه‌ای بر روی کالای خود قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که جای چانه‌زنی نیز باشد و قیمت را تعیین می‌شود و الباقی بستگی به خریدار و توافق آن‌ها با یکدیگر باشد اما قیمت رسمی بازار نیست. از سوی دیگر نیز این قیمت‌های بالا در آگهی‌ها درج می‌شود اما خریدار که ندارد و می‌تواند با قیمت پایین‌تر که به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

    طبق بررسی سایت‌ها و آگهی‌های مختلف مشخص شد که بطور میانگین سمند LX در محدوده 180 تا 195 میلیون تومان، پژو 405 GLX دوگانه‌سوز از 180 تا 187 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 مابین 184 تا 203 میلیون تومان، تیپ 5 آن در محدوده 250 میلیون تومان، رانا 200 تا 205 میلیون تومان، راناپلاس 228 تا 231 میلیون تومان و دنا 253 تا 265 میلیون تومان  قیمت‌گذارش شده‌اند.

    در محصولات گروه سایپا نیز بطور مثال سایپا 111 بین 123 تا 127 میلیون تومان، سایپا 131 بین 106 تا 111 میلیون تومان، ساینا 130 تا 141 میلیون تومان، تیبا بین 114 تا 124 میلیون تومان، تیبا 2 از 126 تا 134 میلیون تومان و کوییک دنده‌ای  138 تا 145 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

    لازم به تاکید مجدد است که این قیمت‌ها، قیمت رسمی این محصولات در بازار خودرو نیست و بطور میانگین از بین آگهی‌های فروش اعلام شده است؛ که در این رابطه اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو بازار نیز تایید بر این ادعاست.

    البته که کوییک R نیز بیشترین افزایش قیمت را طی روزهای اخیر نسبت به سال گذشته و به میزان پنج میلیون تومان تجربه کرده و از حدود 140 میلیون تومان به 145 میلیون تومان رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو