فونیکسریمکسبهتام

گُرگ آلفا، وانت برقی از یک سازنده گمنام

عصر خودرو- هیچ خودروسازی نیست که نخواهد یک وانت برقی با عملکرد مطلوب در سبد محصولاتش داشته باشد. اما هنوز حتی یک وانت برقی واقعی به تولید انبوه نرسیده است.

گُرگ آلفا، وانت برقی از یک سازنده گمنام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، وقتی می گوییم حتی یک وانت برقی واقعی به بازار عرضه نشده،‌ مفهوم آن این است که هیچ خودروسازی وانت برقی را به تولید انبوه نرسانده والا تقریباً همه خودروسازان مطرح، یک وانت برقی مفهومی (در حد طراحی) را به نمایش گذاشته اند. همه ما می دانیم که رونمایی از یک خودرو یک معنا دارد و تولید انبوه و عرضه موفق و استقبال واقعی معنای دیگری دارد.

    شاید ولف [گُرگ] Wolf‌ از خودروساز گمنام آلفا موتور Alpha Motor هم یکی دیگر از این خودروهای مفهومی و در حد طراحی باشد که عاقبت آن معلوم نیست. طبیعی است که آلفاموتور از همین حالا پیش فروش تعدادی از این خودرو را در دستور کار خود دارد و با توجه به ظاهر زیبا و تبلیغات گسترده ای که نشان می دهد دهه آینده دهه رونق خودروهای برقی است، مردم هم پیش خرید خواهند کرد.

    حداقل ولف آلفا موتور ظاهری شبیه به وانت دارد، شاید عده ای از مردم دوست داشته باشند که وانت های جدید ظاهری عجیب و آینده گرا داشته باشد، نظیر آن کاری که تسلا با نام سایبرتراک به نمایش گذاشت و هنوز هم رنگ خیابان ها را ندیده است. وانتی که ایلان ماسک به نمایش گذاشت شاید به درد کلونی های انسانی روی کره ماه بخورد تا ما که مخلوقات اسیر زمین هستیم.

    همه ما هم منتظر هستیم ببینیم این همه هیاهویی که در باره خودروهای برقی شنیده می شود، تا چه حد به حقیقت می پیوندد و آیا باتری ها می توانند همان عملکردی را خلق کنند که خودروهای بنزینی و دیزلی ایجاد می کنند.

    حداقل ظاهر ولف آلفا موتور فرازمینی نیست و به نظر می رسد که قابلیت های یک وانت عادی را خواهد داشت.

    ولف آلفاموتور از تویوتا تاکوما و نیسان فرونتیر کوتاه تر است (4.75 متر) و شاید بهتر باشد آن را در دسته بندی وانت های جمع و جور قرار بدهیم. حداقل نسبت به وانت های رونمایی شده تا به حال ظاهری نرمال تر دارد.

    تزئینات داخل کابین این وانت به نوعی هنر مینیمالیستی است. به بیان ساده تر، داخل کابین خیلی ساده و بی آلایش است. دکمه های روی داشبورد به حداقل ممکن رسیده و صفحه نمایش دیجیتالی به زیبایی کار افزوده است،‌ ضمن آن که همه نیازهای صوتی،‌ تصویری، مکان یابی و جهت یابی و مولتی مدیا را ممکن کرده است. جزئیاتی هم که منتشر شده در حد خودروهایی است که هنوز به تولید انبوه نرسیده اند مثل: قیمت زیر 40 هزار دلار، صفر تا صد 6.2 ثانیه، باتری 75 تا 85 کیلووات-ساعت، پیمایش آن با هر شارژ کامل حدود 275 مایل (440 کیلومتر) و تک کابین است. در ضمن نیروی باتری به هر چهار چرخ منتقل می شود.

    ولف آلفا موتور، به خودروی رام 50 از برند داج  سال های دهه 80 میلادی شباهت زیادی دارد اما همه امکانات آن به روز است.

    شاید یکی از ویژگی های خاص ولف آلفا موتور، امکان نصب پنل خورشیدی است که ظاهراً می تواند باتری این خودرو را شارژ کند.

     

    اما این سؤال فعلاً سر جای خود باقی است که آیا این وانت برقی 38 هزار دلاری وارد خیابان ها خواهد شد یا در همان حد حرف و تبلیغات رسانه ای می ماند مخصوصاً که عمر این خودروساز حتی به یک سال هم نمی رسد. مهمتر آن که هنوز تجربه تلخ کمپانی نیکولا از ذهن مردم پاک نشده که تحقیقات نشان داد پیشرفت های اعلام شده در این کمپانی نوظهور خودروهای برقی با واقعیت فاصله دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو