فونیکسریمکسبهتام

کانسپت BMW Nazca C ۲ با طراحی جدید به بازار می آید

عصر خودرو- کانسپت BMW Nazca C ۲ قرار است بعد از سال‌ها دوباره تولید شود.

کانسپت BMW Nazca C ۲ با طراحی جدید به بازار می آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دهه 1990، زمانی که صحبت از طراحی خودرو می‌شد،   در این دوره  خودروسازان تیم های طراحی را استخدام کرده بودند و به نتایج فوق العاده هیجان انگیزی دست یافتند. در داخل کمپ BMW، آن‌ها وسایل نقلیه‌ای مانند Z1 تولید کرده بودند که دارای مجموعه‌ای از امکانات خاص بود، اما هیچ کدام از آنها باعث نشد که Nazca C2 از یاد برود و اخیرا در یک نمایش مدرن، دوباره به بازار عرضه می شود.

    سال 1991 نازکا M 12 یکی از جذاب ترین مدل‌های بی ام دبلیو تولید شد. کانسپت سال 91 بی ام و توسط ایتال دیزاین طراحی شده است و تنها در نمای جلو از کلاس محصولات بی ام و در آن استفاده شده است. این مدل با استفاده از موتور 5.7 لیتری حداکثر قدرتی معادل 300 اسب بخار را دارا بود. این سوپر اسپرت کوپه 1.1 متری ارتفاع و 4.3 متر طول دارد که آن را به یک خودرو با بدنه‌ای پهن تبدیل کرده است.

    این خودرو  با الهام گرفتن از اتومبیل‌های فرمول 1 و گروه C روز، محصول نهایی بدنه‌ای براق و کم آلیاژ فیبر کربن تولید شده است. این تفسیر مدرن تا حد زیادی تکامل یافته اصلی است، اما نشانه‌های طراحی متضاد بسیاری نیز دارد. در قسمت جلویی، بینی دارای مجموعه‌ای زاویه دارتر از جلوپنجره است که به نظر می‌رسد کاملاً مسدود شده است.

    به نظر می‌رسد چراغ‌های جلوی از همان استراتژی مک لارن 720S پیروی می‌کنند و نمای جلو را از بقیه ماشین جدا می‌کند. از آنجا که این تنها زاویه‌ای است که ارائه شده است، گفتن چیزی در مورد عقب خودرو دشوار است. در حالی که اولین نسخه نازکا توسط یک موتور 5.0 لیتری V12 با قدرت 300 اسب بخار تامین می‌شد، می‌خواهیم این تفسیر مدرن را با یک سیستم هیبریدی عملکرد، شبیه به آنچه در استون استفاده می‌شود، به اشتراک بگذاریم.

    از لحاظ معناشناسی، این رندر ما را امیدوار می‌کند که شاهد بازگشت نسخه‌های جاده‌ای در کلاس اتومبیل های مسابقات اتومبیلرانی مانند  هایپرکار LeMans خواهیم بود. بی ام دبلیو Le Mans یکی دیگر از پرطرفدارترین خودرو‌های این کمپانی است. در اواخر قرن بیستم کمپانی خودروسازی باواریایی به فکر تولید شاسی‌بلند افتاد و بی ام و X 5 ثمره این اتفاق بود و برای اولین بار 15 سال پیش یعنی در سال 1999 تولید شد.

    این شاسی‌بلند هم زمان با ورودش به بازار و در حال حاضر جزو خودرو‌های میلیاردی بوده است. اصلی‌ترین رقبای X 5 را می‌توان مرسدس‌بنز M کلاس، لندروور رنجروور اسپرت، آئودی Q 7، پورشه کاین و … دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو