فونیکسریمکسبهتام

بازنشستگی زودهنگام ۴۰۰۰ نفر در فولکس واگن

عصر خودرو- خودروسازی فولکس واگن آلمان برای بازنشستگی زودهنگام ۴۰۰۰ شغل در کارخانه های آلمان برنامه ریزی کرده است.

بازنشستگی زودهنگام ۴۰۰۰ نفر در فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، پیشنهاد بازنشستگی زودهنگام یا بازنشستگی با روزهای کمتر ممکن است چندین میلیون یورو روی دست فولکس واگن بگذارد اما با توجه به دهه پیش رو که خودروها برقی می شوند [و خودروهای برقی، هم به قطعات کمتری نیاز دارند، هم در بخش خدمات پس از فروش هزینه های نگهداری کمتری دارند]، کاهش نیروی انسانی، نوعی پیشگیری به حساب می آید.

    فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرده است که همراه با موافقت شورای کارگری برنامه ای را طرح ریزی و تصویب کرده است که برای متولدین 1964 بازنشستگی با روزهای کمتر و برای متولدین 1956 تا 1960 بازنشستگی زودهنگام تعریف شده است و کارکنان می توانند از این فرصت استفاده کنند. تقریباً 900 نفر از این 4 تا 5 هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی زودهنگام می شوند، مبالغ دقیق هنوز مشخص نشده است. این برنامه در 6 کارخانه از کارخانه های آلمان و در برند اصلی این گروه خودروسازی انجام می شود که در مقایسه با 120 هزار پرسنل،‌ رقم چشمگیری نیست.

    روزنامه هندلزبلات Handelsblatt اول بار در مورد این برنامه فولکس واگن اطلاع رسانی کرد و خبر از کاهش 5000 شغل داد.

    فولکس واگن از اظهار نظر در مورد هزینه های این طرح خودداری کرده است و بستگی زیادی به این واقعیت دارد که تا چه حد این طرح مورد استقبال کارگران قرار می گیرد. برآوردها و حساب های سرانگشتی نشان می دهد که اگر این طرح به طور کامل اجرا شود حدود 500 میلیون یورو (598 میلیون دلار) برای شرکت فولکس واگن هزینه به وجود می آورد، چون این شرکت مجبور می شود در بخشی از جبران خدمت مشارکت کند.

    خودروساز 83 ساله آلمانی که می خواهد مثل شرکت تسلای آمریکا، بیشتر یک شرکت فناوری باشد تا خودروسازی، بودجه آموزش خود را از 40 میلیون به 200 میلیون یورو افزایش داده است.

    در ضمن توقف استخدام در گروه خودروسازی فولکس تا پایان سال 2021 تمدید شده است. البته به دلیل گذار از تولید خودروهای بنزینی به برقی، به طور قطع و یقین این گروه خودروسازی به تخصص های جدید در عرصه دیجیتالی شدن خودرو و توسعه پیل و باتری های خودرو نیاز دارد و به ناچار در این حوزه ها استخدام خواهد داشت.

    در برنامه های راهبردی گروه فولکس واگن تعریف شده است که هزینه های بالاسری 5 درصد و هزینه های تدارکات 7 درصد در طی دو سال آینده کاهش یافد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو