فونیکسریمکسبهتام

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد:

تحویل نمونه اولیه اتوبوس برقی در خرداد

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ارائه نمونه اولیه اتوبوس برقی با همکاری مشهد در خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: برای توسعه موتورسیکلتهای برقی نیز دو مشکل داریم که در صورت رفع آن می توان امیدوار بود که این نوع موتورها در کشور توسعه یابد.

تحویل نمونه اولیه اتوبوس برقی در خرداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل 31 رام قطار مترو، طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده شهری و انعقاد قرارداد خرید 105 دستگاه واگن قطار مترو با بیان اینکه پروژه قطار مترو یک پروژه ملی است، افزود: از همه افراد، شرکت ها و نهادهایی که در این پروژه مشارکت داشته اند، تشکر و قدردانی می کنم و اجرای چنین پروژه ای با مشارکت بیش از 18 شرکت دانش بنیان و فناور و همچنین مجموعه های بزرگی مانند جهاد دانشگاهی و مپنا بوده است.

    وی با بیان اینکه شرکت واگن سازی تهران در اجرای این پروژه مشارکت گسترده ای داشته است، افزود: میزان داخلی سازی این طرح 85 درصد است و آنچه که در چنین پروژه های بزرگی باید به آن توجه شود، انجام فرآیندهای طراحی در داخل کشور است. چرا که فرآیند ساخت را می توان حتی به خارج از کشور واگذار کرد و این بسیار مهم است که بخش های طراحی آن در داخل کشور صورت گیرد که این امر موجب می شود که امکان تغییر در پروژه ها و اعمال قابلیت های جدید به آن فراهم باشد.

    معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برخی از زیرسیستم های قطار ملی به داخلی سازی 88 درصدی رسیده ایم، ادامه داد: در صورتیکه این قطار به تولید انبوه برسد 85 درصد اعتبارات در داخل کشور تامین خواهد شد که این اتفاق بزرگی خواهد بود.

    ستاری با اشاره به برقی سازی خودروها با تاکید بر اینکه در این زمینه در معاونت علمی برنامه های مفصلی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت موتورهای دوچرخ مشکلی وجود ندارد و با همکاری میان شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه این طرح به راحتی در داخل کشور قابل اجرایی است؛ چرا که تولید کننده های مختلفی در کشور داریم که در سبد محصولات خود تنوع کالاها را دارند. ضمن آنکه تاییدیه های لازم را نیز دریافت کرده اند.

    ستاری سواپ باتری را از مهمترین بخش های اصلی موتورهای برقی دانست و گفت: در این زمینه نیز برنامه هایی در حال اجرایی سازی است.

    معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه برای تولید موتورهای برقی در کشور دو مشکل وجود دارد، افزود: یکی از این مشکلات مربوط به اعطای تسهیلات است که با توجه به منابع محدود کشور باید تسهیلات لازم در اختیار سازندگان قرار گیرد.

    رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به دومین مشکل اجرای طرح برقی سازی موتورهای سیکلت، گفت: هر سال مصوبه ای در زمینه استفاده از موتورهای سیکلت در مجلس مصوب می شود و با توجه به مصوبه استاندارد آلاینده های آنها یک سال به تعویق می افتد که این امر مانعی برای توسعه موتورهای برقی در کشور است.

    وی با بیان اینکه در این زمینه هیچ مشکل فنی و تکنولوژی در کشور وجود ندارد، گفت: باید جلوی تمدید این مصوبات گرفته شود تا موتورهای سیکلت برقی فرصت لازم برای توسعه داشته باشند.

    معاون علمی رئیس جمهور با بیان این که در زمینه اتوبوس های برقی نیز چندین پروژه سنگین در دستور کار داریم، گفت: در این زمینه همکاری نزدیکی را با شهرداری تهران داریم و امیدواریم در خرداد ماه سال آینده نمونه اولیه این اتوبوس را تحویل دهیم.

    ستاری با اشاره به برنامه های این معاونت برای توسعه خودروهای برقی با تاکید بر اینکه در این زمینه با شرکت های خودروساز در حال فعالیت هستیم، گفت: شهرهای آینده نقاط مهمی هستند و مناطقی به شمار می آیند که در آنها آموزش و تکنولوژی توسعه می یابد و نسل جدید کارآفرینان نیز در شهرها متولد خواهند شد.

    وی با بیان اینکه بر این اساس ما پروژه های متعددی در زمینه هوش مصنوعی اجرایی کرده ایم، اظهار کرد: هوشمندسازی شهرها از موضوعات مهمی است که در معاونت علمی به صورت جدی دنبال می شود و امیدوارم اجرای این طرح ها و هماهنگی میان دستگاه ها توسعه یابد تا نتایج آن را مردم ببینند.

    وی اضافه کرد: در این همکاری ها مردم می توانند لذت این نیروهای انسانی را که با اعتبارات کشور بالغ شده اند در ارائه خدمات و سرویس هایی که از سوی استارت آپ ها ارائه می شوند، بپردازند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو