فونیکسریمکسبهتام

مدیر طرح‌های سی. ان. جی اعلام کرد:

گازسوزکردن رایگان حدود ۸۴ هزار خودرو در سال ۹۹

عصر خودرو- - مدیر طرح‌های سی. ان. جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام تبدیل رایگان ۸۳ هزار و ۸۰۲ خودروی عمومی گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها نیز از هفته‌های گذشته آغاز شده است.

گازسوزکردن رایگان حدود ۸۴ هزار خودرو در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدحسین باقری با بیان اینکه مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها برای استفاده از تسهیلات بلاعوض دولتی برای گازسوز کردن خودروها باید منتظر پیامکی از سوی وزارت کشور باشند، ادامه داد: از آنجا که شناسایی خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها از سوی وزارت کشور انجام‌ می‌شود، بنابراین پیامک دعوت به تبدیل این دسته از خودروها از سوی وزارت کشور ارسال می‌شود.

    وی افزود: ثبت‌نام این دسته از خودروها آغاز شده است و قرار است دولت حدود 75 تا 80 درصد از منابع مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها را در قالب وام بلاعوض تامین کند و مالکان خودرو تنها 20 تا 25 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

    باقری تاکید کرد: خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها بر اساس پیمایش اولویت‌بندی شده‌اند.

    به گفته باقری، پرداخت از سوی مالک خودرو زمانی انجام می‌شود که پیمانکار مربوطه انتخاب شده و در انتظار انتخاب کارگاه هستند.

    وی ادامه داد: لیست خودروهای مسافربر شخصی و آژانس‌های مورد تایید وزارت کشور، بر روی سایت ثبت نام قرار دارد و خودروهایی مشمول این طرح می‌شوند که پلاک آنها در لیست وزارت کشور موجود باشد.

    مدیر طرح‌های سی. ان. جی افزود: در زمینه هوشمندسازی جایگاه‌های سی. ان. جی نیز اقدامات لازم انجام شده و متقاضیان می‌توانند از 15 فروردین سال اینده اسناد مناقصه را بارگذاری کنند و پس از آن نیز برندگان اعلام خواهند شد.

    باقری با اشاره به اینکه کل خودروهای ثبت‌نامی برای تبدیل رایگان در سامانه  264 هزار و 423 خودرو بوده است، گفت: از این تعداد 116 هزار و 66 خودرو واجد شرایط استفاده از طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی بوده‌اند.

    وی ادامه داد: تا کنون نیز 83 هزار و 803 خودرو در این طرح به صورت رایگان گاز سوز شده‌اند و 18 هزار و 167 خودرو نیز نوبت گرفته‌اند.

    به گزارش ایرنا، با توجه به مزیت ایران در دارا بودن مخازن گازی و همچنین توسعه سراسری شبکه گاز، استفاده از سی. ان. جی به عنوان سوخت جایگزین برای بنزین در دستور کار قرار دارد.

    در حال حاضر ظرفیت رورانه جایگاه‌های سی. ان. جی در کشور حدود 40 میلیون متر مکعب در روز است و این در حالی است که مصرف این سوخت 23 میلیون متر مکعب برآورد می شود که نشان‌دهنده ظرفیت خالی حدود 50درصدی در این صنعت است.

    وزارت نفت در تلاش است تا با تبدیل رایگان حدود 1.5 میلیون خودروی عمومی، علاوه بر انکه حجم بیشتری از سوخت مایع را آزاد کند، همچنین 10 میلیون متر مکعب به مصرف سی. ان. جی بیافزاید.

    اینکار علاوه بر آنکه فضای بیشتری برای صادرات فرآورده‌های نفتی فراهم می‌کند، همچنین از نظر زیست محیطی نیز موثر بوده و آلودگی کمتری تولید می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو