فونیکسریمکسبهتام

کیا ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه را برای خطر آتش سوزی فراخواند

عصر خودرو- کیا ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه را برای خطر آتش سوزی فراخوان کرده و به صاحبان آن‌ها اعلام کرده که باید خودرو را در بیرون پارک کنند.

کیا ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه را برای خطر آتش سوزی فراخواند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیا برای 379 هزار و 931 دستگاه از خودرو‌های خود فراخوان صادر کرده است، که شامل کادنزا 2017–2019 و اسپورتیج ، 2017–2021 می شود، زیرا احتمال دارد به علت اتصال کوتاه برق باعث آتش سوزی در محفظه موتور شود.

    آتش سوزی می‌تواند در اثر اتصال برق کوتاه باشد و ممکن است قبل از اینکه مالکان وسایل نقلیه خود را به نمایندگی‌ها برسانند تا قطعه تعویض کنند حادثه ای رخ دهد به همین دلیل کیا به صاحبان این خودروها اعلام کرده که وسایل نقلیه خود را باید در بیرون پارک کنند.

    کیا و همچنین هیوندای بسیاری از وسایل نقلیه دیگر را به دلیل خطر آتش سوزی فراخوانده اند.

    کیا توصیه می‌کند قبل از اینکه مالکان بتوانند قسمت آسیب دیده را تعویض کنند، باید وسایل نقلیه خود را در خارج و دور از سازه‌ها پارک کنند. اتصال کوتاه برق در واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک رخ می‌دهد، اما علت دقیق اتصال کوتاه مشخص نیست.

    مالکان می‌توانستند چراغ هشدار دهنده فشار، چراغ اخطار ABS یا چراغ هشدار MIL را قبل از شروع آتش روی داشبورد روشن کنند یا احتمالاً بو یا دود ببینند. کیا از 30 آوریل اعلامیه فراخوان به صاحبان خود را آغاز کرده است.

    کیا اعلام کرده که از هرگونه آتش سوزی ناشی از قطع برق در کادنزا و اسپورتیچ بی اطلاع است. در پاییز سال گذشته، هیوندای و کیا 591 هزار وسیله نقلیه را برای نشت روغن ترمز فراخواندند که منجر به آتش سوزی شد و در اوایل سال 2020، هیوندای 430 هزار دستگاه سدان النترا را به دلیل احتمال ورود آب به ماژول ABS و آتش سوزی فراخواند.

    آسوشیتدپرس تخمین می‌زند که شش میلیون وسیله نقلیه ساخته شده توسط هیوندای و کیا از سال 2015 به دلیل خطر آتش سوزی یا خرابی موتور فراخوانده شده اند. در سال 2019، NHTSA تحقیق در مورد سه میلیون خودروی هیوندای و کیا را برای خطر آتش سوزی آغاز کرد. وسایل نقلیه مورد بررسی شامل مدل‌های 2010 تا 2015 هیوندای و کیا با موتور‌های 2.0 لیتری و 2.4 لیتری بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو