فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

سامانه جامع پیمایش در حوزه حمل و نقل راه اندازی شد

توزیع سوخت بین ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: سامانه جامع پیمایش و سوخت هوشمند در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی راه اندازی شد.

سامانه جامع پیمایش در حوزه حمل و نقل راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم رونمایی از پروژه‌های سازمان راهداری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در راستای افزایش نظارت بر بخش حمل و نقل سامانه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در فاز اول مربوط به ناوگان و شرکت‌های حمل و نقلی است و ما توانسته‌ایم سامانه پیمایشی و سامانه سوخت توزیع سوخت را اجرایی و عملیاتی کنیم.

    او ادامه داد: سامانه جامع پیمایش نقش مهمی در تسهیل روند صدور بارنامه، صورت وضعیت و تردد مرزی دارند و رابط کاربری مدیریت سامانه را توانستیم امروز به مرحله اجرایی برسانیم.

    این مقام مسئول اظهار کرد: سامانه دیگر که در راستای راه اندازی سامانه جامع پیمایش ایجاد شده مربوط به سامانه هوشمند سوخت است که وظیفه توزیع سوخت، نفت و گازوئیل بین ناوگان حمل و نقل عمومی را بر عهده دارد. بر این اساس مبنای داده‌ها مربوط به باربری و همچنین سامانه وزارت کشور و خودروهای خاص مانند خودروهای راهداری و هلال احمر سوختشان ساماندهی می‌شود.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه توزیع نفت و گاز با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی انجام می‌شود و طبق پیمایش کارت سوخت این ناوگان شارژ می‌شود، گفت: تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش است و سامانه جامع پیمایش در این حوزه هم از امکانات ویژه‌ای برخوردار است.

    مداح درباره راه اندازی سامانه محاسبه میزان پیمایش هم گفت: هر وسیله نقلیه نفت و گاز سوز بر اساس اطلاعات سامانه GPS و طبق اسناد جابه‌جایی کالا و مسافر انجام می‌شود.

    مداح اظهار کرد: مراحل اجرایی این سامانه به گونه‌ای است که در ابتدا اطلاعات از اسناد حمل و نقل برون شهری مانند بارنامه، راهنامه، پروانه تردد، صورت وضعیت مسافری و همچنین سامانه‌های ردیاب سپهتن دریافت می‌شود و سایر اطلاعات هم براساس پیمایش ناوگان درون شهری از سامانه وزارت کشور دریافت می‌شود.

    او ادامه داد: همچنین محاسبه میزان پیمایش ناوگان بر اساس اسناد حمل و ردیاب و یکپارچه سازی اطلاعات میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری صورت می‌گیرد.

    مداح از ورودی‌های مهم این سامانه گفت: با نصب سامانه‌های پلاک خوان، پلاک‌های ورودی شناسایی و ترددها در آن ثبت شد و تعداد زیادی از خروجی‌ها را هم طبق این سامانه استخراج می‌کنیم.

    او بیان کرد: این دو سامانه از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه راهداری به شمار می‌روند که نقش موثری در حوزه پیمایش و همچنین توزیع جامع سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط