فونیکسریمکسبهتام

آمار وزارت صمت تا پایان دی ماه ۹۹ نشان می‌دهد

تولید دوگانه‌سوزها در مدار رشد

عصر خودرو- آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز تا پایان دی ۹۹ در مجموع ۲۸ هزار و ۲۴۲ دستگاه انواع محصولات دوگانه‌سوز تولید کرده‌اند که حکایت از رشد بیش از ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

تولید دوگانه‌سوزها در مدار رشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، خودروسازان سال گذشته در همین بازه زمانی 14 هزار و 970 دستگاه از محصولات دوگانه‌سوز خود را نهایی کرده بودند.ادامه تولید محصول دوگانه‌سوز تیبا در خودروسازی سایپا از نکات قابل تامل آمار دی بود. پیش‌تر تنها ایران خودرویی‌ها مشغول تولید محصولات دوگانه‌سوز بودند. اما نارنجی‌های جاده مخصوص با تولید 159 دستگاه تیبا دوگانه‌سوز در دی در مجموع تولید این محصول خود را تا پایان دهمین ماه از سال‌جاری به 2 هزار و 808 دستگاه رسانده‌اند. براساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت تولید این تعداد تیبای دوگانه‌سوز در سایت اصلی این خودروساز در تهران انجام شده است. البته پیش‌تر هیچ خبری از تولید تیبای دوگانه‌سوز در سایت تهران سایپا در آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت نبود و مشخص نیست تولید این تعداد دستگاه تیبا مربوط به چه ماه‌هایی است. این شرکت خودروساز تنها در سایت کاشان اقدام به تولید تیبا دوگانه‌سوز می‌کرد که این سایت در سال‌جاری هیچ خودروی دوگانه‌سوزی تولید نکرده است. حال سراغ آمار تولید محصولات دوگانه‌سوز در ایران خودرو می‌رویم.

    آبی‌های جاده مخصوص در سه سایت خود اقدام به تولید خودروی دوگانه‌سوز می‌کنند. ایران خودروی خراسان، ایران خودروی تبریز و ایران خودروی سمنان (صنایع اتومبیل‌سازی فردا که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود) سه سایتی هستند که ایران خودرویی‌ها در آنها محصولات دوگانه‌سوز خود را تولید می‌کنند.

    از ایران خودروی خراسان شروع می‌کنیم. ایران خودرو خودرو در این سایت خود دو محصول پژو 405 و پژو پارس را به‌صورت دوگانه‌سوز تولید می‌کند. ایران خودروی خراسان تا پایان اولین ماه از فصل زمستان توانسته تولید 9 هزار و 272 دستگاه پژو 405 دوگانه‌سوز را نهایی کند.بنابراین تولید این محصول نسبت به سال گذشته رشد 19 درصدی را تجربه کرده است.ایران خودرویی خراسان تا پایان دهمین ماه از سال 98 توانسته بود تولید 7 هزار و 788 دستگاه از این محصول را نهایی کند.

    همان‌طور که اشاره شد این سایت خودرویی تولید پژو پارس دوگانه‌سوز را هم در دستور کار دارد.ایران خودرویی‌های خراسان توانسته‌اند تا پایان دی ماه 99 تولید 4 هزار و317 دستگاه پارس دوگانه‌سوز را عملیاتی کنند.

    این محصول از سال‌جاری به خطوط تولید ایران خودروی خراسان اضافه شده بنابراین سال گذشته این محصول جایگاهی در آمار تولید این خودروساز نداشته است.از خراسان به تبریز می‌رویم. ایران خودروی تبریز تا پایان دی ماه امسال توانسته تولید 10 هزار و 119 دستگاه سمند دوگانه‌سوز را نهایی کند. تولید این محصول نسبت به سال گذشته رشد 159 درصدی را نشان می‌دهد. سایت تبریز ایران خودرو تا پایان دی ماه 98 توانسته بود تولید 3 هزار و 906 دستگاه سمند دوگانه‌سوز را عملیاتی کند.اتومبیل‌سازی فردا واقع در سمنان سومین سایت ایران خودرو است که در آن تولید محصولات دوگانه‌سوز انجام می‌شود.این سایت، تولید پژو پارس دو گانه سوز را در دستور کار دارد. طی 10 ماهی که از سال جاری گذشته تولید هزار و 726 دستگاه پارس دوگانه‌سوز در خطوط تولید ایران خودروی سمنان نهایی شده است.مقایسه این آمار با میزان تولید سال گذشته از افت بیش از 47 درصدی تولید این محصول حکایت دارد.

    اتومبیل‌سازی فردا تا پایان دی ماه سال گذشته توانسته بود 3هزار و 276 دستگاه پارس دوگانه‌سوز تولید کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو