فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

بیش از ۱۰۴ هزار راننده تاکسی تسهیلات کرونایی دریافت کردند

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۰۴ هزار و ۴۲۵ راننده تاکسی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

بیش از ۱۰۴ هزار راننده تاکسی تسهیلات کرونایی دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی روز یکشنبه با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان افزود: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مبلغ 6 میلیون تومان به همه رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس بود که در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند. 

    وی افزود: فهرست 648 هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند را از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت تعاون قرار دادیم که در مجموع از این تعداد 198 هزار و 26 راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و 122 هزار و 882 راننده نیز وام خود را دریافت که از این تعداد 104 هزار و 425 تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و 75 هزار و 144 نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون هستند.
    ضامنی تصریح کرد: برای هر یک از مشاغل زمانی در نظر قرار گرفته شده بود که اکنون زمان ثبت نام رانندگان به پایان رسیده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
    وی درمورد نوع دیگر تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که 15 هزار و 125 نفر از رانندگان تاکسی نیز این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.
    تا کنون 1383 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه 152 نفر فوت کرده ‌اند.

    به گزارش ایرنا، سامانه «کارا» با هدف ثبت نام دریافت تسهیلات طرح های توجیهی اشتغالزا در دو برنامه «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» دولت از دی سال 96 فعالیت خود را آغاز کرد و این سامانه که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده، به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو