فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران

عصر خودرو- همان طور که می دانید پورشه یکی از شرکت های خودروسازی در کشور آلمان می باشد که شهرت خود را مدیون طراحی ساخت و خودروهای اسپرت می باشد.

آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت"پورشه" نخستین بار در سال 1931 توسط "فردیناند پورشه" تاسیس شد. این برند توانست در سال های نخست خود مشتریان زیادی را مانند شرکتهای خودروسازی آئودی و مرسدس‌بنز جلب کند. جالب است بدانید که برند "پورشه" همیشه در مسابقات بزرگ اتومبیل رانی حضور داشته است. این برند محبوب موتور مک لارن را برای حضور این خودرو در مسابقات فرمول 1 ساخته است. همچنین جالب است بدانید که "پورشه" تا الان 19 بار قهرمان مسابقات لمانز بوده است. همچنین "پورشه" یکی از تیمهای مطرح شناخته شده در مسابقات رالی پاریس می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی این برند محبوب پرداخته و خرید این خودرو را در سایت carech مورد بررسی قرار دهیم.

    پورشه برندی از خودرو های اسپرت
    خودروهای اسپرت "پورشه" جذابیت بسیاری دارند و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. موتور این مدل از خودروهای"پورشه" به سه دسته یعنی موتور های تخت، موتورهای خطی و موتورهای وی شکل تقسیم میشوند. نخستین پروژه ساخته شده با موتور تخت، پورشه356 می باشد که طراحی آن را خود "فردیناند پورشه" انجام داده است. نخستین "پورشه" با موتور خطی نیز پورشه918 هزار و دو می باشد که بسیار پرطرفدار بوده است. همچنین اولین خودرو "پورشه" با موتور وی شکل، پورشه928 می باشد.

    پورشه پانامرا

    پورشه پانامرا نخستین سدان شرکت "پورشه" می باشد.بهتر است با برخی ویژگی‌هایی که قبل ازخرید پورشه‌پانامرا نیاز است بدانید، آشنا شوید.  مدل توربوs  شایعترین سدان دنیا در زمان عرضه این اتومبیل بوده است. بهتر است بدانید که شرکت "پورشه" با ساخت پانامرا قصد داشت تا کاربران، رانندگی پرهیجانی را در کنار خانواده های خود تجربه کنند. در میان رقبای برجسته این مدل از خودروهای پورشه‌پانامرا، مدل 2019 به عنوان یک خودروی استثنایی از همه جلوتر میباشد. صندوق عقب این ماشین نسبت به سایر رقبا فضای بیشتری دارد. قدرت موتور این خودرو 330 اسب بخار بوده که پیشرانه هیبریدی 680 اسب بخار می باشد. عملکرد فوق العاده این مدل از خودروهای "پورشه" آن را از سایر رقیبان بالا تر نگه می دارد. پورشه‌پانامرا نسبت به سایر خودروها قیمت بالاتری دارد که این موضوع با توجه به لوکس بودن و امکانات کامل این خودرو اصلاً عجیب نیست. قیمت پورشه‌پانامرا در سطوح متفاوت متغیر بوده و بستگی به سطح و امکانات آن دارد. جالب است بدانید که تمام مدل های پورشه‌پانامرا چهار صندلی دارند که این صندلی ها از بهترین مواد ساخته شده است که دارای بالشتک های انعطاف پذیر و فضای نشیمن باز و راحتی می باشد. تمامی این صندلی ها از جنس چرم بوده و مجهز به سیستم گرم کن می باشد. البته لازم است بدانید که ظاهر این مدل خودرو در مقایسه با ظاهر اتومبیل های کلاسیک و اسپرت کمی تفاوت دارد و فضای مدرن و مینیمالیستی دارد که مهم ترین ویژگی های آن استفاده از طراحی لوکس، صندوق بدون نیاز به دکمه، مواد با کیفیت، صفحه نمایش با وضوح بالا است. همچنین صندوق عقب پورشه‌پانامرا به نسبت سایر رقیبان فضای بیشتری دارد که این موضوع برای این مدل ماشین که اسپرت می باشد یک مزیت به حساب می آید. شرکت "پورشه" برای پیشرانه های که کارایی بالایی دارند استانداردی را تعیین کرده است. همان طور که می دانید صدای اگزوز خودرو "پورشه" یکی از زیباترین صدا هاست. در مورد موتور این خودرو نیز باید گفت که قدرتی معادل 330 اسب بخار دارد که سرعت آن در 5.2 ثانیه از صفر به حدود 60 مایل در ساعت می رسد. همچنین بهتر است بدانید که همه موتور های پورشه‌پانامرا گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و دو کلاچه دارند. همچنین این خودرو در مقایسه با بسیاری از خودروهای هم سطح خود مصرف سوخت پایین تری دارد.

    پورشه کاین

    پورشه کاین نخستین شاسی بلند کمپانی "پورشه" محسوب می شود که در آن زمان تواناییهای حرکتی قابل توجهی را ارائه می داد. به همین علت مورد توجه بسیاری از مردم و رسانهها قرار گرفت. نسل اول این خودروها با اینکه کیفیت و قابلیت های زیادی داشت اما به علت محدودیت خدمات پس از فروش آن در کشورمان زیاد موفق نشد. نسل دوم این مدل از خودروهای "پورشه" در سال 2011 رونمایی شد و سال بعد از آن به بیرون راه پیدا کرد. ظاهر نسل دوم "پورشه" کاین نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده بود و توانایی های حرکتی بالاتر و آپشن های رفاهی و ایمنی جدیدتری را به نمایش گذاشت. نسل دوم این خودروها در 5 مدل به بازار عرضه شده است. آپشن های هر 5 مدل پورشه‌کاین بسیار قابل توجه می باشد.  به همین علت است که می توان این خودرو را جزو پر آپشن ترین شاسی بلند های موجود در بازار ایران به حساب آورد. در این قسمت از مقاله قصد داریم به برخی از مزایای این خودروی منحصر به فرد بپردازیم که بهتر است قبل ازخرید پورشه‌کاین درنظر داشته باشید.

    1.چراغهای زنون: یکی از آپشن های پورشه‌کاین چراغ های زنون آن می باشد. این چراغ ها نور بسیار زیادی دارند که می تواند برای خودروهای روبرویی مشکل ایجاد کند. به بیان دیگر این نور آن قدر زیاد است که حتی میتواند موجب کوری موقت رانندگان روبرویی شود. به همین علت است که اغلب خودرو ها از چراغ زنون برای نور پایین استفاده میکنند و برای نور بالا از چراغ های هالوژنی استفاده می کنند.

    2. سیستم مدیریت گشتاور پورشه: یکی دیگر از آپشن های پورشه‌کاین سیستم مدیریت گشتاور آن می باشد. این سیستم با توجه به اطلاعاتی مثل زاویه فرمان سرعت خودرو، زاویه بدنه خودرو و موقعیت پدال گاز می تواند دیفرانسیل قفل شونده عقب را به راحتی کنترل کند. علت این امر این است که میزان دقیقی از گشتاور به هر یک از چراغ های عقب برسد. همچنین این سیستم برای کنترل گشتاور برای چرخ ها از ترمز های خودرو بهره می گیرد.

    3. سیستم تعلیق فعال: این سیستم در پورشه‌کاین یکی از برترین آپشن ها محسوب می شود که می تواند میزان سفتی و نرمی هر یک از کمک فنر ها را با توجه به شرایط جاده و در حالت رانندگی به صورت لحظه ای تغییر دهد. 4.سیستم کنترل دینامیکی: شاسی این میل موج گیر در هنگام پیچ ها وارد عمل میشود و از زاویه گرفتن بیش از اندازه بدنه خودرو در هنگام دور زدن جلوگیری می کند. از همین آپشن نیز می توان دریافت که تجهیزات پورشه‌کاین تنها برای رفاه نیست و برای سرنشینان ایمنی بالایی در نظر گرفته شده است.
    مزایای گفته شده تنها برخی از مزیت های این خودرو لوکس هستند.

    سامانه خرید و فروش انواع خودرو های لوکس carech
    سایت carech برترین سامانه  خرید خودروهای لوکس می باشد. برای ثبت نام در این سایت و خرید خودروی مورد نظر نیازی به حضور شما نیست و شرکت تمام کارها را به صورت غیر حضوری انجام میدهد. سایت carech علاوه بر معرفی برترین خودروهای روز دنیا مطابق نیازهای کاربران آن ها را به بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به کاربران تحویل می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط