فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو مشروط به آزاد سازی واردات خودرو

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید دولت لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو را همزمان با آزاد سازی واردات خودرو پیگیری کند تا بتوان با ایجاد رقیب برای خودروسازان آنها را برای بهبود کیفیت محصولات تولیدی‌شان ترغیب کرد.

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو مشروط به آزاد سازی واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، فرهاد طهماسبی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر برگزاری جلسه‌ کارگروه رفع موانع و جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو، گفت: در شرایط کنونی که میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، آزاد کردن قیمت‌ها منجر به گرانی چهارچرخ‌ها شده و انگیزه‌ای برای ورود بیشتر سوداگران به این بازار است.

    نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو به نفع مردم و مصرف‌کننده است اما این موضوع مشروط بر نظارت دقیق و جلوگیری از سوءاستفاده و جولالان دلالان در بازار است که تحقق این شرایط در وضعیت کنونی ممکن نیست. 

    وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط رقابتی در صنعت خودرو سالم نیست بنابراین مجموعه‌ها تلاشی برای ارتقا کیفیت و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید نمی‌کنند، اضافه کرد: در وضعیت کنونی در صورت آزاد کردن قیمت خودرو، موضوعاتی مانند احتکار و... تشدید می‌شود.

    آزاد کردن قیمت خودرو در شرایط کنونی به صلاح نیست

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو را همزمان با آزادسازی واردات خودرو پیگیری کند تا بتوان با ایجاد رقیب برای خودروسازان، آنها را برای بهبود کیفیت محصولات تولیدی‌شان ترغیب کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آزاد کردن قیمت خودرو در حال حاضر به صلاح نیست، تصریح کرد: باید دید کارگروه رفع موانع و جهش تولید بر چه اساسی به دنبال لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در شرایط کنونی است چراکه همگان از وضعیت بازار و نابسامانی آن آگاه هستند؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو