فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد:

رونمایی از ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده در دهه فجر

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم رونمایی از طرح نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال ۱۳۹۹ به مناسبت ایام مبارک دهه فجر گفت:۸۰ درصد نوسازی این مرحله در کلانشهرها و مراکز استان ها اتفاق افتاده است.

رونمایی از ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در این مراسم که با حضور وزیر کشور و جمعی از مدیران شهری برگزار شد از نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در سال 1399 رونمایی شد.

    مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وروستائی وزیر کشور در این خصوص گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده به عنوان اولویتی مهم در این دولت مطرح بوده است، به صورتی که از ابتدای سال 1395 با همکاری دستگاه های مختلف توسط اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اجرایی و تا کنون بالغ بر 75 هزار تاکسی فرسوده در این طرح نوسازی شده است، از این عدد می توان به عنوان رکوردی در تاریخ نوسازی تاکسی های فرسوده در دولت های مختلف نام برد.

    جمالی نژاد افزود: در سال 1399 علیرغم تمام مشکلات موجود از جمله تغییر فصلی قیمت خودروهای مورد استفاده در تاکسیرانی و افزایش قیمت این خودروها، توانستیم برنامه نوسازی 10هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری را با همکاری شهرداری ها به مرحله اجرا درآوریم. در این طرح تاکنون حدود 8000 دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی 2000 دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرائی خواهد شد.

    رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها با اشاره به اینکه 80 درصد نوسازی این مرحله در کلانشهرها و مراکز استان ها اتفاق افتاده است، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تاثیرات بسزائی در پی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده این طرح را با تعداد بیشتر در سال آینده به مرحله اجرا درآوریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط