فونیکسریمکسبهتام

با محصول جدید فولکس واگن آشنا شوید

عصر خودرو- خودروی ID.۶ نخستین نمونه از نسل جدید خودروهای برقی فولکس واگن محسوب می شود.

با محصول جدید فولکس واگن آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروسازی آلمانی فولکس واگن که به سرعت در حال حرکت به سمت جایگزینی نسل فعلی خودروهایش با خودروهای هیبریدی یا برقی است از یک محصول جدید رونمایی کرده که قرار است که با کمک شریک چینی این شرکت یعنی سایک به زودی روانه خط تولید شود. فولکس واگن مجوز وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین را در این باره اخذ کرده است. 

    محصول جدید که فعلا ID.6 نام دارد بزرگ تر از نمونه اولیه خواهد بود و قرار است در دو خط تولید در چین  به تولید برسد. نمونه مفهومی این خودرو سال 2019 رونمایی شد و فعلا قرار است این محصول تنها در بازار چین که بزرگ ترین بازار فولکس واگن نیز هست عرضه شود. 

    هنوز مشخص نیست که خودرو با هر بار شارژ باتری قادر به پیمودن چه مسافتی است اما حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که برای یک خودروی شاسی بلند سرعت چندان دلچسبی به نظر نمی رسد. تولید برق خودرو 150 کیلووات و تعداد سرنشینان نیز 7 نفر خواهد بود.

     

    وزن این خودرو 2280 کیلوگرم، زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون معادل 6.6 ثانیه خواهد بود. همچنین این خودرو قادر خواهد بود ظرف مدت نیم ساعت حدود 80 درصد شارژ شود. خودرو دارای تمامی امکانات جانبی برای سرنشینان خواهد بود که از سال 2019 به بعد در محصولات این شرکت استفاده شده اند. 

    فولکس واگن به مانند بسیاری از دیگر خودروسازان بزرگ جهان به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت خودروهای برقی است و در راستای این استراتژی، فولکس واگن با هدف به حداکثر رساندن سود مالی و عملیاتی خود به تدریج از تولید محصولات متفرقه خارج خواهد شد و تمرکز خود را بر روی تولید و توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی خواهد گذاشت که تب استفاده از آن ها اخیرا در اروپا و آمریکای شمالی بالا گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم