فونیکسریمکسبهتام

در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته

تولید خودرو ۴.۷ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- تولید انواع خودرو در دی ماه امسال، ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است؛ این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، نسبت به مدت مشابه سال مجموع تولید خودروها افزایش ۲۱.۲ درصدی داشته است.

تولید خودرو ۴.۷ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، تولید انواع خودرو در شرکت‌های خودروساز طی دی ماه با کاهش روبرو شده است، بطوریکه تولید انواع خودرو در این مدت تولید انواع خودرو از 96 هزار و 644 دستگاه در دی ماه سال 1398 با کاهش 4.7 درصدی به 92 هزار و 86 دستگاه در دی ماه امسال رسیده است.

    تولید انواع سواری در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5.3 درصد کاهش یافته و از 88 هزار و 643 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 83 هزار و 923 دستگاه رسیده است.

    انواع ون نیز با تولید هشت دستگاه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 27 دستگاه تولید شده بود، کاهش 70.4 درصدی را تجربه کرده که بیشترین افت تولید نوعی از خودروها را در این گزارش به خود اختصاص داده است.

    پس از ون‌ها، بیشترین میزان کاهش تولید خودروها مختص مینی‌بوس و میدل‌باس است. در دی ماه سال جاری 51 دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید شده است که نسبت به 80 دستگاه تولید شده در دی ماه 1398،  افت 36.3 درصدی داشته است.

    کمترین میزان کاهش تولید خودرو در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته، مربوط به وانت‌هاست که 7315 دستگاه در دی ماه امسال تولید شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش تولید داشته است. در مدت مشابه سال گذشته 7538 دستگاه وانت تولید شده بود. 

    نقطه مثبت این گزارش در تولید اتوبوس و کامیونت، کامیون و کشنده است که تولیدشان در دی ماه سال جاری به ترتیب 36.6 درصد و 147.1 درصد نسبت به دی ماه سال  افزایش یافته است. طبق آمار، تولید 112 دستگاه اتوبوس در دی ماه سال جاری نسبت به تولید 82 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، 36.6 درصد افزایش داشته است.

    همچنین کامیونت، کامیون و کشنده با رشد 147.1 درصدی، 274 دستگاه در دی ماه امسال تولید شده است؛ این در حالی است که در دی ماه سال گذشته 677 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده تولید شده بود.

    علاوه‌ بر این آمار تجمیعی تولید خودرو در 10ماهه سال جاری تا پایان دی ماه نیز بدین صورت است که افزایش تولید 21.2 درصدی ایجاد شده است. میزان تولید انواع خودروها از  671 هزار و 425 دستگاه در 10 ماه اول سال گذشته به 814 هزار و 323 دستگاه در مجموع 10 ماهه امسال رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو