فونیکسریمکسبهتام

سیاره در هم تنیده

سامانه ی تویوتا برای رقابت در عرصه خودران ها

عصر خودرو- تویوتا از ایجاد گروه جدیدی در عرصه تحقیقات و نوآوری رونمایی کرده که نام آن را «فناوری های سیاره درهم تنیده» گذاشته است.

سامانه ی تویوتا برای رقابت در عرصه خودران ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی تویوتا موتور از «گروه پژوهشی سیاره در هم تنیده» Woven Planet Research Group  در کنفرانس رسانه های مجازی رونمایی کرد و در آن وعده داد که «ایمن ترین حمل و نقل نوین» را ارائه دهد،‌ مخصوصاً حالا که رقابت در خودران ها و خودروهای متصل به شبکه های اینترنتی روز به روز داغ تر می شود.

    در ارائه آنلاین «سیاره درهم تنیده» که از آن با نام جنسیس [اشاره به کتاب پیدایش تورات] هم یاد شده، عصاره کلام، نصب سامانه های کمک به راننده روی داشبورد خودروهای سواری است که تا پایان سال 2021 محقق خواهد شد. در حقیقت ارائه رونمایی از این گروه پژوهشی از گام های نخست عرضه نمونه اولیه خودرانِ کامل در آینده نزدیک است.

    اکثر خودرسازان سنتی در دنیا با رقابت شدیدی از سوی غول های فناوری مثل اَپل، آمازون، گوگل، سونی و غیره مواجه شده اند که می خواهند سهم قابل توجهی از خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] داشته باشند. حالا تویوتا می خواهد «سیاره درهم تنیده» خود را با رویکرد غول های سیلیکون ولی [مهد غول های فناوری در آمریکا] گره بزند و فرایند ساخت سامانه های تویوتا را در نسل جدید خودروها به کار بگیرد.

    تا ساخت خودران های کامل فاصله زیادی وجود دارد. همان طور که می دانید خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود: سطح 0: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود؛ سطح1: خودران به کمک راننده نیاز دارد؛ سطح2: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد؛ سطح3: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است؛ سطح4: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است؛ سطح5: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است.

    گروه خودروسازی جنرال موتورز در نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان (معروف به CES) که در اواخر ژانویه برگزار شد از خودران کادیلاک خود رونمایی کرد. همین طور در خبری مرتبط، موتور جست و جوی بایدو –که به گوگل چینی ها معروف است- از همکاری و شراکت با برند معروف چینی «جیلی» برای ساخت خودروهای برقی خبر داده است. همین ها نشان می دهد که عرصه رقابت در خودران ها با حضور غول های فناوری مثل گوگل، اَپل و غیره تا چه حد تنگ شده است.

    گروه پژوهشی «سیاره درهم تنیده تویوتا» را جیمز کوفنر James Kuffner هدایت می کند که پیش از این در گوگل کار می کرد. از مزیت های سیاره در هم تنیده تویوتا، مقیاس گردآوری اطلاعات آن است. بانک اطلاعاتی غنی یکی از پایه های اصلی توسعه نرم افزارهایی است که با هوش مصنوعی کار می کنند. این اطلاعات را میلیون ها دستگاه خودروی تویوتا که در سطح جهان در حال تردد هستند، برای گروه تویوتا موتور گردآوری و ارسال می کنند. مخصوصاً حالا که تویوتا دوباره مقام پرفروش ترین خودروساز جهان را در سال 2020 از گروه فولکس واگن پس گرفت.

    کوفنر هنگام معرفی سیاره در هم تنیده گفت: «این تازه آغاز راه است. ما تازه شروع کرده ایم و با این فناوری و نوآوی می خواهیم دنیا را تغییر دهیم.» در مراسم معرفی این گروه، مدیران ارشد آن هم معرفی شدند که مهمترین نکته در آن معرفی دایسوکو تویودا Daisuke Toyoda ، فرزند [پسر] آکیو تویودا –مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره تویوتا- به عنوان یکی از مدیران ارشد گروه سیاره درهم تنیده بود.

    سال گذشته تویوتا نمونه اولیه «شهر آینده» یا «شهر درهم تنیده» Woven City را در پای کوه فوجی معرفی کرد که برق و توان آن را پیل های سوختی و سوخت هیدروژنی تأمین می کنند. این شهر در حقیقت نوعی آزمایشگاه برای خودران ها است. جمعیت این شهر 2000 نفر است که از پیشرفته ترین ابزارهای فناوری بهره مند هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو