فونیکسریمکسبهتام

جاده ها بخشنده هستند؟

عصر خودرو- سالانه هزاران نفر در کشور در تصادفات رانندگی کشته یا مصدوم می شوند و زندگی بسیاری نیز به صورت غیر مستقیم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. حوادث رانندگی که در یک سوی آن اشتباهات انسانی و در سوی دیگر ضعف در ایمنی خودروها و جاده‌ها قرار دارد.

جاده ها بخشنده هستند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی با تاکید بر لزوم ایمنی راه ها گفت: متاسفانه تصادفات با گاردریل ها بسیار زیاد است و می تواند حادثه ساز باشند. در خصوص تصادفات با گاردریل ها افراد متخصص باید بگویند که چه گاردریل، نیوجرسی و یا چه حائل کننده ای در جاده ها مناسب است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال شاید در کنار جاده هایی که دره بزرگ وجود دارد باید حائل های قوی تری قرار داده شود تا تحت هیچ شرایطی خودرو از آن رد نشده و به پایین پرتاب نشود.

    خالدی افزود: در خصوص ایمنی دو سر گاردریل ها هم باید متخصصان بررسی انجام دهند، چرا که برخی از این ها بسیار تیز است و باید مهار شود.

    سخنگوی سازمان اورژانس با بیان اینکه در ایمنی ترافیک، هم به دنبال ایمنی جاده و هم خودرو هستیم، اظهار کرد: ما همواره میگوییم که جاده ها باید بخشنده باشند، یعنی اگر به هر دلیلی راننده مرتکب اشتباهی شد، اشتباه اول و آخرش نباشد.

    وی گفت: افرادی که در خصوص ایمنی خودروها تصمیم گیرنده هستند باید درباره ایمنی و ایربک ها توجه کنند و استانداردهای خودرو را افزایش دهند تا اگر فردی دچار حادثه شد منجر به مرگ نشود.

    خالدی افزود: در دنیا خودروهایی وجود دارد که اگر شما قصد داشته باشی به یک کوه یا مانع برخورد کنی هم نمیتوانی چرا که خودرو شما را به مسیر بازمی‌گرداند.

    وی بیان اینکه علاوه بر خودروی بخشنده،  جاده بخشنده هم مهم است به یک مورد تصادف رخ داده در غرب پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: خودروی فردی ته دره افتاده بود، پس از آنکه فرد را از دره خارج کرده بودند برای برداشتن مدارکش به محل بازگشته بود که بار دیگر به دره سقوط کرده بود، نکته آن این است که جاده ها بخشنده نیستند، شیب های آنچنانی و پیچ آنچنانی که نمونه عینی آن حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات بود.

    خالدی گفت: در بسیاری از موارد حتی برخورد خودرو با شتر را در قسمت های جنوب شرقی کشور شاهد هستیم، شاید باید دو طرف جاده را فنس بکشند چرا که خطرش بسیار زیاد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو