فونیکسریمکسبهتام

صمد قصاب در گفت و گو با «عصرخودرو»

برنامه اصلی «آماتا صمد» توزیع لوازم یدکی با بهترین قیمت است

عصر خودرو- بیش از ۲۲ میلیون دستگاه خودرو در سراسر کشور در حال تردد هستند و خودروسازان سالانه حدود یک میلیون خودرو جدید وارد خیابان ها می‌کنند.

برنامه اصلی «آماتا صمد» توزیع لوازم یدکی با بهترین قیمت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مالکین خودرو در ایران عموما تنها یک تا دو سال بعد از تحویل خودرو برای حفظ گارانتی از خدمات شرکت تولید کننده استفاده می کنند و از آن پس به سراغ تعمیرگاه های متفرقه و قطعات افترمارکت می روند. تامین نیاز این سطح گسترده از خودروها نیازمند بازار قدرتمند توزیع قطعات مورد نیاز انواع خودرو است. افراد و گروه های زیادی سابقه حضور در این بازار و توزیع قطعات را دارند اما یکی از خوشنام ترین افراد در این حوزه به زعم بسیاری از فعالان بازار، «صمد قصاب» است که بیش از 30سال حضور فعال در این بازار داشته است. این فعال نام آشنای حوزه قطعات خودرو به تازگی با تفکرات و اهداف جدید اقدام به راه اندازی برندی جدید در حوزه توزیع قطعات  کرده و در تلاش است تا ضمن استمرار خوشنامی های گذشته، خدمات و برنامه های جدیدی را به اجرا بگذارد. آماتا صمد، برند جدید بسته‌بندی و توزیع قطعات خودرو است که از شاکله با تجربه و نام آشنایی بهره می برد. در نماد این شرکت تصویری از عقاب به چشم می‌خورد که نشان دهنده بلندپروازی موسس این مجموعه است که طی سابقه فعالیت او نیز مشهود بوده است. حال «آماتا صمد» آماده ارائه خدمات گسترده در حوزه توزیع قطعات خودرو به سراسر کشور است و به همین بهانه به سراغ موسس این گروه یعنی صمد قصاب رفتیم تا با جزئیات فعالیت های مجموعه آماتا صمد بیشتر آشنا شویم.

    - آماتاصمد با چه هدفی فعالیتش را آغاز کرده ؟
    مجموعه ما با توجه به آنچه فعالان این بازار می دانند، یک پیشینه مشخص و روشن دارد و تصمیم گرفتیم با توجه به این سابقه فعالیت جدید و متفاوتی را در حوزه لوازم یدکی ایران آغاز کنیم.

    - فعالیت ها «آماتاصمد» شامل چه خدماتی می شود؟
    مهمترین هدف ما در آماتا صمد این است که با وجود مشکلات فراوان در زمینه ارز و قیمت ها که مشکلات زیادی را برای قشر مصرف کننده به وجود آورده، قطعات را بهترین قیمت به دستشان برسانیم.

    -سابقه شما باعث می شود چه تمایز هایی در حوزه توزیع لوازم یدکی ایجاد کنید ؟
    ما برنامه های متمایز متنوعی را در آماتا صمد دنبال می کنیم که پس از انجام مطالعات و نزدیک شدن به فاز اجرایی این طرح ها را اعلام خواهیم کرد اما در فاز نخست، تامین قطعات بدون واسطه و فروش قطعات با بهترین قیمت مهمترین نقطه تمایز «آماتا صمد» خواهد بود.

    - گستردگی فعالیت شما تنها شامل تهران می شود یا در سراسر کشور حضور خواهید داشت ؟
    ما قطعا به دنبال پوشش کل کشور هستیم اما اکنون در استان تهران و البرز به دنبال ایجاد شبکه فروش مویرگی هستیم تا مستقیما با قیمت مناسب، قطعات را دست مصرف کنندگان برسانیم.

    - آرزو ها و برنامه های آینده شما چیست ؟
    سابقه ما نشان دهنده فعالیتمان است. می خواهیم در این مجموعه شبکه خوب منظم و منسجمی ایجاد کنیم و بتوانیم خدمتی در راستای این حوزه ارائه کنیم.

    - چالش های حوزه شما چه بوده و چه راهکارهایی نیاز دارد؟
    چالش کنونی کار و جامعه ما بی ثباتی ارز و نرخ مواد اولیه است که تولید کننده ها مجبور به اعلام روزانه قیمت ها هستند. با رفع مشکل تحریم ها و تک نرخی شدن دلار قطعا بسیاری از این مشکلات در حوزه فعالیت ما و بسیاری از مشاغل دیگر حل خواهد شد.

    - در «آماتا صمد» قطعات با چه برندی عرضه می شوند؟
    ما در «آماتا صمد» دستی بر تولید قطعات از طریق دو شرکت یوفو الکترونیک (تولید کننده انواع رله الکترونیکی خودرو) و پایا موتور(تولیدکننده انواع وایر) داریم و علاوه بر آن نماینده انحصاری شرکت معتبر GSP چین هستیم که قطعاتی که در ایران تولید یا یافت نمی شوند را از طریق این شرکت تامین می کنیم.

    - به نظر شما دلیل اصلی توزیع کنندگان قطعات برای انتخاب همکاری با «آماتا صمد» چیست ؟
    شخصا با 30 سال فعالیت در حوزه تامین و توزیع قطعات، سعی کرده ام تا عملکرد مشخص و روشنی را در این بازار به نمایش بگذارم و اکنون با برند آماتا صمد و با شناختی که شبکه توزیع از این سابقه دارد ضمن حفظ ارتباط های گذشته به دنبال ارتباطات جدید هستیم و می خواهیم این شبکه را ارتقاء بدهیم. هدف آماتا منافع رساندن به مشتری است. ما و توزیع کنندگان یک خانواده هستیم و هدف ما ارائه بیشترین سودآوری و منافع بیشتر است. اگر کسی به سمت ما می آید می داند این مجموعه منافعی دارد و هر کسی با ما کار می کند باید بلندمدت فکر کند.ما در آماتا صمد فقط قطعه نمی فروشیم. خدمات، آموزش و مشاوره می دهیم.تنها خرید و فروش قطعه هدف ما نیست و مسائل جانبی ارائه می کنیم که به همین دلیل بسیاری از فعالان این حوزه به سمت ما گرایش دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو