فونیکسریمکسبهتام

به بهانه اعلام قیمت دو محصول جدید سایپا از سوی شورای رقابت

بررسی نوبرانه های نارنجی پوش

عصر خودرو- بازار خودروهای کلاس B مدت طولانی است که در اختیار سایپا قرار دارد اما آنچه طی دو سال اخیر در این بازار برای خودروهای سدان و هاچ بک کوچک شهری افتاده با دوران تولید پراید به طور کامل متفاوت است.

بررسی نوبرانه های نارنجی پوش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سایپا طی دو سال اخیر، سه محصول تیبا، ساینا و کوییک را در چندین تیپ و مدل توسعه داده و انتخاب های متنوعی را در بازار کلاس B خودرو پیش روی مشتریان قرار داده است. خودروهای شهری کلاس B در سراسر جهان سهم ویژه ای از نیاز مشتریان را در اختیار دارد و سایپا در این کلاس ضمن ایجاد تنوع، همچنان به دنبال گسترش مدل ها است. هفته گذشته با اعلام قیمت دو مدل جدید ساینا S و کوییک S که به نوعی فیس لیفت جدید دو عضو اصلی خانواده پلتفرم X200 به شمار می آیند، بهانه ای شد تا نگاهی به مهمترین تغییرات و مزایای این دو محصول جدید در کنار بررسی قیمت و جایگاه این خودروها در بازار داشته باشیم.

    کوییک S؛ چاشنی جذابیت برای هاچ بک سایپا
    کوییک S یا کوییک فیس لیفت، نسخه جدیدی از هاچ بک کراس سایپا است که جلوه ظاهری آن با تغییرات محدود تصویری متفاوت رابه نمایش می گذارد. در قلب این هاچ بک کراس جدید که استاندارد های جدیدرا دریافت کرده و تحت تست فنی قرار دارد، پیشرانه ویور5 1.5 با حداکثر توان 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتون متر قرار دارد و انتقال قدرت به محور جلو نیز مانند دیگر اعضای این خانواده بر عهده گیربکس 5 سرعته دستی است. از مهمترین امکانات این نسخه از کوییک می توان به چراغ های روشنایی در روز (DayLight) ، سیستم صوتی با ورودی USB، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، سنسور پارک، نمایشگرو دستیار تعویض دنده، سیستم های ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BAS ، دریچه گاز برقی و ... اشاره کرد. آنچه تا کنون اشاره کردیم، امکانت و تکنولوژی های مطرح شده برای تیپ پایه کوییک فیس لیفت یعنی نسخه S است و احتمالا در مدل های بالاتر این خودرو فیس لیفت شاهد امکانات قابل توجهی نظیر طراحی کاملا متفاوت نمای داخلی با امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور نور، تریم چرم و پارچه داخلی، بلوتوث، دوربین عقب و ... خواهیم بود. شورای رقابت هفته گذشته قیمت رسمی این خودرو را 125.312.500 میلیون تومان اعلام کرد که در آن هزینه بیمه، شماره گذاری و ... لحاظ نشده است.

    ساینا S؛ سدان خوشتیپ برای خانواده
    ساینا S سطح بیشتری از تغییرات ظاهری در نسخه فیس لیفت را نسبت به کوییک به خود دیده است. طراحی این خودرو در نمای جلو و عقب به طور کلی مورد بازنگری و تغییرات زیادی قرار گرفته و می توان آن را خودرویی کاملا متفاوت از ساینا دانست. در نمای ظاهری ساینا S، جلوپنجره کرومی، سپر و تغییر گرافیک چراغ ها و اضافه شدن سیستم روشنایی در روز نمای جلو خودرو را به طور کلی تغییر داده اند. در نمای عقب تغییرات بیش از دماغه جلب توجه می کند به گونه ای که چراغ ها طراحی کاملا مفوتی نسبت به ساینای معمولی دارند و سپر با طراحی دی ددر بر گیرنده دیفیوزر های جدید است و طراحی درب صندوق بار نیز دستخوش تغییراتی شده تا با بخش های دیگر هماهنگ باشد. در نمای داخلی این خودرو اما تغییرات کمی محدود تر هستند به گونه ای که غربیلک فرمان از حالت دایره ای به حالت D تغییر شکل داده و دسته دنده این خودرو نیز تغییر کرده است. ساینا S با پیشرانه یورو5 آماده ورود به بازار است. نشانگر تعویض دنده (GSI)، هشدار کمربند ایمنی راننده، صندلی های عقب با استاندارد ISOFIX، سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) از جمله استاندارد های جدید در ساینا S است که این محصول را متمایز از نسخه های پیشین می کند. این خودرو همچنین در بخش تکنولوژی های ایمنی به ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی BAS مجهز شده و در مجموعه امکانات آن مواردی نظیر سنسور عقب، آینه های برقی جانبی با گرم کن، سیستم تهویه دیجیتال به چشم می خورد. ساینا S با قیمت 114.062.500  در زمره سدان های اقتصادی بازار با چهره ای جدید و متفاوت قرار می گیرد که با توج هبه طراحی جذاب آن در این نسخه فیس لیفت پیش بینی می شود با استقبال خوبی در بازار مواجه شود و قیمت آن در بازار رو به رشد باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو