فونیکسریمکسبهتام

ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی

عصر خودرو- مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به ضرورت توسعه حلقه های تکمیلی نظیر رنگ و بدنه سازی در تولید خودرو، گفت: انتقال بدنه رنگ شده به آذربایجان شرقی منجر به افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت تمام شده خودرو می‎شود.

ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمد رضا شیخ عطار روز دوشنبه در بازدید از گروه خودروسازی تبریز، بر ظرفیت های بالقوه آذربایجان شرقی در صنایع خودرو تاکید کرد و افزود: باید با ایجاد هماهنگی بیشتر ظرفیت های حوزه اقتصادی استان در این زمینه را به سمت افزایش بهره وری سوق دهیم و با تنظیم برنامه های مدون طرح های اقتصادی را فعال ترکنیم.

    مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اقتصادی کردن تولید خودرو، گفت: ظرفیتی که به آذربایجان شرقی در گروه خودروسازی ایران خودروی آذربایجان اختصاص یافته است، ظرفیت کمی نیست و نیازمند کار بیشتر است .

    وی ایجاد حلقه رنگ و بدنه و استفاده از ظرفیت خالی صنعت خودروسازی کشور در این مورد را از فرصت های سرمایه گذاری برای استان دانست و گفت : در حال حاضر صنعت مونتاژ در فرایند تولید خودرو پاسخگو نیست و هزینه بالایی صرف ارسال قطعات و اتاق رنگ شده به استان و بازگشت مجدد بعداز مونتاژ به مرکز می‌شود .

    شیخ عطار با بیان اینکه در حال حاضر 800 هزار دستگاه ظرفیت خالی در بخش رنگ خودرو داریم، افزود: در صورت فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت توسط خودروساز ، امکان سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی وجود دارد .

    وی ظرفیت کل حوزه رنگ صنعت خودروسازی کشور را 2 میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: قسمت اعظم فرایند یاد شده در تهران ، ساوه و کاشان متمرکز است و در سال گذشته زمینه و ظرفیت اجرای رنگ یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو داشتیم.

    مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ایجاد هم‌افزایی بین خودروساز و موتور ساز به عنوان الگویی موفق در صنعت خودروسازی یاد کرد و گفت: با تحقق این هماهنگی افزایش ظرفیت های تولید در حوزه مجموعه سازها تحقق می یابد.

    وی با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت های خوب آذربایجان شرقی در صنعت خودروسازی کشور، ادامه داد: شرکت ایدم در تولید موتورهای 457 دارای قابلیت های مطلوبی است که با رفع مشکلات نقدینگی شاهد افزایش تولید این واحد صنعتی خواهیم بود .

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به توانمندی های استان در زمینه تولید خودرو ، قطعات و موتور خودرو اشاره کرد و گفت : یکی از مهم ترین مطالبات استاندار در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به آذربایجان شرقی ، بحث معرفی استان به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور بود .

    علی جهانگیری با اشاره به هماهنگی مجموعه وزارت صمت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص بررسی امکانات فنی و بازدید از ظرفیت های استان ، افزود: پروژه های جدیدی در میان شرکت‌های موجود مطرح شده است و با بررسی های فنی در نهایت به پلتفرم مشترکی در تولید خودروهای تجاری ، کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس دست خواهند یافت .

    جهانگیری گفت: بعد از جمع بندی نتایج نشست های کارشناسی، جلسه نهایی با حضور مقام عالی وزارت صمت ، استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنعت خودروسازی برگزار می شود.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: با توجه به وجود واحدهای فعال اعم از قطعه ساز و مجموعه ساز در استان و ظرفیت های قابل توجه فنی در صنعت خودروسازی، آذربایجان شرقی قابلیت و توانمندی تولید 40 درصد خودروهای تجاری را دارا می باشد.

    حبیب امین زاده با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان قابلیت پاسخگویی به نیاز صنعت خودروسازی کشور را دارند، گفت: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت های ارزشمند در این حوزه می تواند به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح شود .

    وی تبدیل آذربایجان شرقی به قطب سوم خودروی کشور را جزو برنامه‌های توسعه صنعتی استان برشمرد و افزود: در 2 سال گذشته جلسات متعددی در این مورد به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده است .

    امین زاده تحقق این امر را یکی از مهم ترین مطالبات استان دانست و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) به عنوان متولی این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری و بررسی توانمندی های استان معرفی شده است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو