فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد صادرات موتورهای بنزینی به افغانستان

قیمت فعلی موتور برقی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون است

عصر خودرو- رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: موتورسیکلت های بنزینی موجود را می توانیم به عنوان سرمایه به کشورهایی مانند افغانستان صادر کنیم.

پیشنهاد صادرات موتورهای بنزینی به افغانستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، حجازی درباره توسعه موتورسیکلت های برقی، اظهار کرد: عمر دولت فعلی که رو به پایان است و نمی توان برای کارهای نو از آن انتظاری داشت ولی حرکت های ابتدایی در زمانی که آغاز به کار کرد، خوب بود.

    وی افزود: بنده چندین بار طرحی را به دولت ارائه دادم اما توجه چندانی به این موضوعات نشد؛ ما ایده ای داشتیم که بر اساس آن می شد طی 7 سال 4 میلیون موتور برقی را جایزگزین موتورهای بنزینی کرد بدون اینکه دولت ریالی از منابع ملی هزینه کند.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت تصریح کرد: طرح مذکور یک طرح توجیهی بود که طبق آن واحدهای تولیدی سرمایه گذاری می کردند و بانک عامل نیز به دستور هیئت دولت موظف به همکاری می شد. در این طرح پیشنهاد سود کم بانکی و مبلغ پایین اقساط هم مطرح بود که برای متقاضی انگیزه ایجاد می کرد. 

    وی با ذکر یک مثال ادامه داد: اگر به یک فرد که در بافت فرسوده ساکن باشد بگویند در صورت نوسازی ملک فرسوده عوارض ساخت و ساز دریافت نمی شود، انگیزه لازم ایجاد نمی شود، لازم است کنار آن ارائه تسهیلات دیگری مانند وام یا اجازه ساخت طبقه اضافی داده شود. این امر شاید در مقطعی درآمد شهرداری را کاهش دهد اما در صورت وقوع زلزله 50 برابر منابع ملی هزینه نمی شود.

    حجازی اظهار کرد: برای موتورهای برقی نیز باید تدابیر جذابی اندیشیده شود چراکه بیش از 60 درصد افراد موتورسوار تهران از قشر ضعیف جامعه هستند که موتور برایشان وسیله کار، تردد و سرمایه است بنابراین باید در این قشر انگیزه لازم ایجاد شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت موتورهای برقی بین 25 تا 40 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: سال ها پیش آلمان خطوط تلفن ها را به صورت سیستمایتک تغییر داد و بسیاری از تلفن های دست دوم وارد ایران شد، یا اتوبوس های دست دوم کشورهای اروپایی توسط شهرداری خریداری شد. موتورسیکلت های بنزینی موجود را می توانیم به عنوان سرمایه به کشورهایی مانند افغانستان صادر کنیم.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه توسعه استفاده از موتورهای برقی، نشدنی نیست، ادامه داد: تفاوت قیمت موتورهای برقی که به آن اشاره کردم به کیفیت آنها ارتباطی ندارد بلکه به مدل و ظاهر آنها بستگی دارد. 90 درصد موتورهای برقی در یک سطح قرار دارند و 10 درصد توان آنها با یکدیگر تفاوت دارد. موتور 25 میلیونی برای فردی که از موتور به عنوان وسیله کار استفاده می کند، جوابگو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو