فونیکسریمکسبهتام

محرومیت رانندگان در صورت تخلف در ناوگان حمل‌ونقل عمومی

عصر خودرو- یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: با رانندگان اتوبوس در صورتی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

محرومیت رانندگان در صورت تخلف در ناوگان حمل‌ونقل عمومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با توجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی شقوق حمل و نقلی هم اکنون رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال پیگیری است و با توجه به جلسات مختلفی که در این زمنیه برگزار شده است تمامی رانندگان باید آن‌ها را به صورت کامل رعایت کنند.

    او ادامه داد: با توجه به قوانین و شیوه نامه‌های بهداشتی که در این زمینه مطرح شده به صورت قطع باید تمامی شیوه نامه‌ها که شامل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مسافران است به صورت کامل رعایت شود.

    عدم فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست
    باقرجوان با بیان اینکه از روز اول الزام اجرای طرح فاصله گذاری و مباحث کاهش تعداد مسافر در شقوق حمل‌ونقلی به صورت کامل در دستور کار تمامی رانندگان قرار گرفته و تمامی رانندگان در این زمینه آگاه شدند، افزود: هیچ راننده‌ای نمی‌تواند در این زمینه ادعا کند که در جریان نیست چرا که به صورت کامل جلسات مفصلی برگزار شده است.

    مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: در صورتی که کوچکترین انحراف و یا تخلفی در این زمنیه توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشاهد شود، با آن‌ها برخورد شدید می‌شود و البته مشمول قوانین و مجازات تعیین شده در این حوزه می‌شوند.

    باقر جوان تصریح کرد: اگر تخلف این رانندگان محرز شود، شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان یک سال از رانندگی محروم می‌شوند به همین دلیل هیچ دلیلی برای تخلف در این حوزه قابل پذیرش نیست و رانندگان حق ندارند بدون دریافت کد ملی مسافران و استعلام آن حتی در بین راه اقدام به سوار کردن مسافران کنند.

    او با بیان اینکه تاکنون با چندین مورد تخلف در این زمینه برخورد شده است، افزود: با تخلفاتی از جمله تکمیل شدن اتوبوس و یا استفاده نکردن از ماسک توسط راننده چه به صورت ناخواسته یا عمدی برخورد خواهد شد.

    مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای توضیح داد: موارد متعددی در استان‌های مختلف توسط همکاران اعلام شده و شکایاتی هم توسط مسافران اعلام شده بود که توسط ماموران و بازرسان سازمان راهداری به آن‌ها رسیدگی شده است.

    باقر جوان در پایان بیان کرد: مسافران در صورت مشاهده با این چنین تخلفاتی در اتوبوس با سازمان راهداری و سامانه 141 تماس بگیرند. این سازمان به سرعت به این موضوعات رسیدگی می‌کند و هیچ علت و یا عذری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو