فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت بیمه مرکزی خبر داد:

جریمه افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث مشخص شد

عصر خودرو- امینی گفت:صندوق تامین خسارات بدنی به اندازه حق بیمه یک سال خودرو، از فرد فاقد بیمه شخص ثالث جریمه اخذ خواهد کرد.

جریمه افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به جزئیات بخشودگی ١۰۰در صدی جرایم بیمه شخص ثالث اظهار کرد:در بهمن ماه همه وسایل نقلیه‌ای که چندین سال دارای بیمه نامه نبودند می‌توانند به شرکت های بیمه مراجعه کنند. شرکت های بیمه ای مکلف هستند بدون دریافت وجهی به عنوان جریمه وسیله نقلیه را بیمه کنند.

    او با اشاره به میزان جریمه دیرکرد تصریح کرد:اگر فردی 5  سال هم وسیله نقلیه خود را بیمه نکرده باشد، صندوق بیمه خسارت بدنی به اندازه یک سال جریمه دریافت می کند که به واسطه موافقت مجمع عمومی صندوق ما بخشودگی این جریمه را اعلام کردیم.

    مفید امینی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ٣٣میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ٧۰ درصد آن‌ها اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث کردند و ٣۰درصد از این تعداد فاقد پوشش بیمه نامه شخص ثالث هستند .این تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای افراد و جامعه در پی دارد.

    معاون نظارت بیمه مرکزی ادامه داد: حدود ١٢میلیون موتور سیکلت در سطح جاده ها وجود دارد که بالغ بر ده میلیون آن‌ها فاقد بیمه نامه هستند این بخشودگی را قرار دادیم تا افراد تشویق به خرید بیمه شوند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و به ترویج و توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

    این مقام مسئول درباره بیمه ماشین‌های کشاورزی هم گفت:تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از خودروهای سنگین، سبک و ماشین‌های کشاورزی  و راهسازی شامل این قانون می‌شود.

    او گفت: این دوره برای ١٢ امین بار طرح بخشودگی جرایم اجرا می‌شود. از سال ٩5 تا به حال افرادی که اقدام به خرید‌ی بیمه نامه در دوره یک ماهه می کنند شرط آن این است که بیمه نامه یکساله خریداری کنند.

    معاون نظارت بیمه مرکزی درباره افزایش سقف پوشش بیمه نامه گفت:  بخشی از قانون بیمه نامه شخص ثالث اجباری است و در ماه‌های عادی به اندازه ٣٣۰میلیون تومان افراد را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم و این رقم در ماه‌های حرام 44۰میلیون تومان است.

    او افزود: در بخش تعهدات مالی در حال حاضر ١١میلیون تومان است که در این بخش افراد می‌توانند مازاد آن را از شرکت‌های بیمه درخواست کنند و آن‌ها هم قطعا می‌پذیرند و تاسقفی که درخواست شود پوشش می‌دهند.افراد به صورت  جداگانه یا همزمان با اصل بیمه نامه می‌توانند درخواست دهند و پوشش مالی مازاد را اخذ کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو