فونیکسریمکسبهتام

مایکروسافت با جنرال موتورز در توسعه خودران ها همکاری می کند

عصر خودرو- جنرال موتورز برای شتاب دادن به عرصه خودران ها و خودروهای برقی، با مایکروسافت دست به شراکت زده است.

مایکروسافت با جنرال موتورز در توسعه خودران ها همکاری می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»م به نقل از سایپانیوز، شرکت خودروسازی جنرال موتورز بخشی به نام کروز دارد که وظیفه اصلی آن توسعه خودران ها است و حالا با شراکت جدید بین جنرال موتورز، هوندا و مایکروسافت، و با سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار اکنون ارزش سهام استارت آپ کروز به بیش از 30 میلیارد دلار رسیده است.

    همین خبر که مایکروسافت با جنرال موتورز همکاری خواهد کرد، ارزش جنرال موتورز را با 8.2 درصد رشد به 54.09 دلار رسانده است. در نتیجه ارزش کروزِ جنرال موتورز هم به ارزش شرکت وایمو که متعلق به آلفابت (شرکت مادر گوگل) است، نزدیک شده است. بر اساس آمار وبسایت سرمایه گذاری پیچبوک PitchBook ارزش وایمو کمی بیش از 30 میلیارد دلار است.

    از این به بعد کروزِ جنرال موتورز می تواند از خدمات پلتفرم «ابر» شرکت مایکروسافت موسوم به آژور Azure‌  برای توسعه خودران های خود استفاده کند. در ضمن مایکروسافت بخش دیگری را هم می تواند در اختیار جنرال موتورز بگذارد که در پلتفرم اِدج Edge ممکن خواهد بود.

    البته خودروسازانی مثل فولکس واگن و تویوتا هم از سرویس های آژور تا به حال بهره گرفته اند که مربوط به عملیاتی غیر از خودران بوده است.

    برای روزآمدی فعالیت های دیجیتالی جنرال موتورز، چه گزینه ای بهتر از مایکروسافت. حالا جنرال موتورز می تواند دست بالا در عرصه های مختلفی مثل هوش مصنوعی و ماشین یادگیری داشته باشد و دسترسی وسیع و پردامنه ای به زنجیره تأمین خدمات دیجیتالی از جمله خدمات حمل و نقل نوین مثل ربوتاکسی ها و تسریع در تحویل به مشتری پیدا کند.

    شاتل های کروز در خیابان های سان فرانسیسکو مجوز آن را دارند که بدون داشتن راننده به تردد بپردازند.

    مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز در بیانیه ای گفته است: «مایکروسافت به ما کمک می کند که به تجاری سازی خودران های تمام برقی کروز شتاب بیشتری بدهیم و از منافع خدمات ابر آن بهره مند شویم. ضمن آن که به آغاز تولید بیش از 30 محصول برقی جدید تا سال 2025 به ما کمک خواهد کرد.»

    پلتفرم های ابر Cloud Platform از مهمترین فناوری هایی هستند که امکان استفاده از هوش مصنوعی و ماشین یادگیری را فراهم می آورند و این فناوری ها خودران را ممکن می کنند.

    ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت هم گفته است «از آن جایی که کروز جنرال موتورز خدمات ابر [مایکروسافت] را ترجیح داده است ما با استفاده از قدرت آژور به جنرال موتورز کمک می کنیم که خودران ها را به جریان اصلی حمل و نقل نوین تبدیل کند.»

    دان آمان Dan Ammann‌ مدیر عامل کروز هم می گوید: «مایکروسافت به عنوان استاندارد طلایی در اعتماد و مردمی سازی فناوری، نیروها برای تجاری سازی خودران ها، خودروهای برقی و خودروهای اشتراکی را چند برابر می کند.»

    شورولت های برقی بولت از سال 2016 در خیابان های سان فرانسیسکو مورد آزمایش قرار گرفته اند. در سال 2020 هم شاتل های خودران موسوم به آریجین Origin‌ مورد آزمایش قرار گرفتند.

    هنوز زود است که اعلام شود حاصل این شراکت چه زمانی به بار می نشنید. اما این را می دانیم که رقبای بسیار قدرتمندی به این عرصه وارد شده اند از جمله وایموی گوگل و آمازون دو نمونه مهم آن هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو