فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای رقابت:

قیمت‌گذاری سه ماهه خودرو از دستور کار خارج شد

عصر خودرو- رئیس شورای رقابت گفت: قیمت‌گذاری سه ماهه خودرو از دستور کار خارج شد.

قیمت‌گذاری سه ماهه خودرو از دستور کار خارج شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، رضا شیوا  قیمت خودرو‌های داخلی در فصل زمستان با همان نرخ پاییز عرضه خواهد شد.

    رئیس شورای رقابت گفت: با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها و تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت‌های فروش زمستان کارخانه‌ها افزایش نیابد.

    شیوا افزود: از این پس قیمت‌گذاری خورو‌ها بجای سه ماهه، هر شش ماه یا سالانه تعیین خواهد شد.

    وی گفت: بانک مرکزی تورم بخشی پاییز را حدود 14 درصد اعلام کرد، اما شورای رقابت با در نظرگرفتن بهره وری و کیفیت، تصمیم گرفت قیمت کارخانه‌ها برای زمستان افزایشی نداشته باشد.

    رئیس شورای رقابت درخصوص فرمول جدید قیمت‌گذاری هم گفت: این فرمول شرط افزایش 50 درصدی داشت، لذا تا زمانی که افزایش 50 درصدی اعمال نشود، این فرمول اجرایی نخواهد شد.

    وی افزود: شرکت سایپا اعلام کرده با فرمول جدید، توان افزایش تولید نخواهد داشت و ایران خودرو هم اعلام کرده برای افزایش تولید خواستار تغییرات است، لذا این فرمول اجرایی نخواهد شد.

    رضا شیوا در خصوص اینکه خودروساز‌ها این قیمت‌گذاری را قبول دارند یا خیر، گفت: شورا مستقل عمل می‌کند و خودروساز‌ها موظف هستند به آن عمل کنند.

    وی با تاکید بر اینکه کلیه خودرو‌هایی که سابقه قیمت داشته‌اند، هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نخواهند داشت، گفت: قیمتگذاری خودرو‌های جدید هم در کمیته خودرو بررسی می‌شود.

    رئیس شورای رقابت در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی مصوبه قبلی شورا را لغو کرده، افزود: سازمان بازرسی هرگز مصوبه شورا را لغو نکرده و از نظر قانونی مجوز این کار را ندارد و فقط درخواست تجدید نظر کرده است.

    وی با اعلام این که تورم بخشی سه ماهه پاییز برای ایران خودرو 14.1 و سایپا 14.75 بوده است، گفت: چنانچه در پی تغییرات سیاسی و اقتصادی ایران و جهان، تورم بخشی طی ماهه‌های آینده کاهش پیدا کند، براساس فرمول موجود، قیمت‌های کارخانه نیز کاهش خواهد یافت.

    شیوا گفت: فعلا تا پایان فرودین سال آینده، قیمت‌های کارخانه‌ای تغییری نخواهد کرد.

    شیوا در پایان افزود: تا زمانی که تولید افزایش یابد و عرضه و تقاصا خودرو متناسب با یکدیگر شوند، مدل عرضه خودرو با قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو