فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرد:

کمبود ارز و لاستیک، عامل گرانی در بازار

عصر خودرو- رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اعلام کرد که همچنان مشکل لاستیک برای رانندگان اتوبوس وجود دارد و کمبود ارز مورد نیاز برای واردات و کمبود لاستیک مورد نظر رانندگان، دلیل گرانی آن در بازار است.

کمبود ارز و لاستیک، عامل گرانی در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مدت‌هاست مشکل کمبود لاستیک در کشور وجود دارد هر روز رانندگان به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد این مشکل همچنان ادامه دارد.

    کار به جایی رسید که داریوش باقر جوان - مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- پیش از این به ایسنا گفته بود: همچنان با کمبود لاستیک در کشور برای عرضه به رانندگان مواجه هستیم و برخورد جدی با محتکران لاستیک ادامه دارد.

    وی درباره آخرین وضعیت عرضه لاستیک و پرونده محتکران لاستیک افزود: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده برخورد با محتکران لاستیک ادامه دارد و مشکل رانندگان مورد نظر با تغییر حواله برطرف شده است و مسلما کسانی که در چنین شرایطی دست به این تخلفات می‌زنند و در نظم کشور اخلال ایجاد می‌کنند باید شناسایی شده و برخورد جدی با آن‌ها صورت گیرد. اقدامات لازم در این راستا در حال پیگیری است و از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم.

    احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در زمینه لاستیک باید گفت که رانندگان اتوبوس نمی‌توانند هر لاستیکی را زیر ماشین‌شان بیاندازند چرا که با جان مردم سر و کار دارند و در این میان تنها لاستیک‌های برند فرانسوی و با استاندارد بالا را خریداری می‌کنند اما در حال حاضر بازار با مشکل موجودی و قیمت از این حیث مواجه است.

    وی افزود: قیمت لاستیک‌های با کیفیت و برند مناسب اتوبوس در بازار بین 20 تا 25 میلیون تومان بوده از نظر موجودی نیز با مشکل مواجه هستیم. حتی لاستیک‌های چینی که اقبال چندانی به آن‌ها از سوی رانندگان صورت نمی‌گرفت  و قیمت‌های پایینی داشتند به هر جفت 12 میلیون تومان رسیده‌اند.

    رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد مشکل کمبود لاستیک مورد نیاز رانندگان اتوبوس و قیمت آن در بازار از کمبود ارز مورد نیاز نشأت می‌گیرد و تا این مشکل از سوی مسئولان حل نشود، نمی‌توان نسبت به برطرف شدن مسئله کمبود لاستیک در آینده امیدوار بود.

    عامری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل لاستیک به ویژه برای رانندگان اتوبوس، تاکید کرد: باید ضمن حل مشکل ارزی برای واردات لاستیک، نظارت از سوی متولیان بر بازار بیشتر شود و با متخلفانی که آن را احتکار کرده یا با قیمت‌های گزافی در بازار عرضه می‌کنند، به صورت جدی برخورد شود تا کسی به خودش جرأت ارتکاب چنین تخلفاتی را ندهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو