فونیکسریمکسبهتام

تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری‌ها

عصر خودرو- مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری‌ها از جمله شهرداری همدان، کرمان و صدرای شیراز، آغاز شد.

تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، در این مراسم که  با حضور نیکزاد، نایب رئیس مجلس، اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برگزار شد، 40 دستگاه اتوبوس و 60 دستگاه مینی‌بوس به شهرداری‌ها تحویل داده شد.

    قائم مقام مدیرعامل در امور بازاریابی و فروش ایران خودرو دیزل گفت: اگرچه ظرفیت اسمی ایران خودرو تولید سالانه 35 هزار دستگاه انواع خودرو‌های سنگین است,، اما ما بالاترین عددی که توانستیم تولید کنیم 20 هزار دستگاه در سال بوده که اگر در سه شیفت کامل فعالیت می‌کردیم، تولید 35 هزار دستگاه نیز دست‌یافتنی بود.

    آقای سعید لیلاز، با بیان اینکه 10 نوع تنوع در تولید خودرو‌های سنگین از جمله کامیونت سبک، کامیون متوسط، کامیون سنگین، کشنده، اتوبوس، مینی بوس و ون داریم، افزود: سال آینده خط تولید اتوبوس بین شهری و اتوبوس‌های برقی را هم راه‌اندازی کنیم.

    وی گفت: هم اکنون در تولید کامیون 166 درصد رشد داشتیم که تا آخر سال از 200 درصد عبور خواهد کرد، ضمن این که در تولید کشنده، 383 درصد رشد داشتیم، همچنین از نظر تعداد تولید، عملکرد ایران خودرو دیزل، ده برابر عملکرد سال 96 است درحالیکه در آن سال، تحریم هم نبودیم.

    آقای لیلاز با اشاره به اینکه در سه ماه، 103 دستگاه اتوبوس شهری تولید شده که هر دستگاه، معادل تولید 10 دستگاه وانت است، ادامه داد: در حوزه کشنده، اتوبوس و کامیون هم اکنون 200 درصد افزایش تولید در مقایسه با سال قبل داریم.

    قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو دیزل در امور بازاریابی و فروش همچنین گفت: تا کنون علاوه بر تولید 103 دستگاه اتوبوس، توانستیم 200 دستگاه مینی‌بوس هم تولید کنیم که تا پایان سال 150 دستگاه اتوبوس و مینی بوس دیگر هم تولید می‌شود. لیلاز افزود: برای تولید دو هزار و 500 دستگاه انواع اتوبوس و مینی بوس در سال 1400 و تحویل آن به شهرداری‌ها و اتوبوسرانی‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو