فونیکسریمکسبهتام

خودرو ملی ترکیه، در رده کدام خودروهای ایرانی است؟

عصر خودرو- خودروی ملی ترکیه قرار است با نام togg و قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار در بازار‌های جهانی عرضه شود.

خودرو ملی ترکیه، در رده کدام خودروهای ایرانی است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چندی روزی است که خبری مبنی بر مشخص شدن قیمت خودروی ملی ترکیه منتشر شده است. قرار بر این است این خودرو با  قیمت 16 هزار و 500 دلار به بازار عرضه شود. ترکیه پس از سال‌ها کار کردن با تاپ‌ترین برند‌های مطرح خودروی دنیا، خودروی ملی با نام togg  را وارد بازار‌های جهانی خواهد کرد. 

    صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس، تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودرو‌های داخلی حرکت نکرده است. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند. 

    کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد. خودرو جدید ملی ترکیه، یک خودرو تمام برقی کراس اوور است، آن طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای 2 موتور است که یکی 200 و دیگری 400 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 2 پیشرانه متفاوت خودرو 7.6 و 4.8 ثانیه است.

    پیمایش این خودرو هم در 2 نوع 300 و 500 کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که این خودرو 16 هزار و 500 دلاری، با دلار 25 هزار و 500 تومان  حدود 420 میلیون تومان در ایران قیمت دارد. 

    این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودرو‌های داخلی است. این خودرو‌ها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو 5، رنو ساندرو و تندر 90 اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی 406 میلیون تومان، بسترن 436 میلیون تومان، برلیانس 431 میلیون تومان، آریزو 5، 435 میلیون تومان، رنو ساندرو 430 میلیون تومان و تندر 90 اتوماتیک 435 میلیون تومان دارد.

    اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت  با 9 برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد. خودروی «توگ» با حداقل 51 درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلی‌سازی به 68 درصد می‌رسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی 60 ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران زنجیره خودروسازی در 20 سال گذشته زمینه فعالیت 9 برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو