فونیکسریمکسبهتام

۷X مدل ۲۰۲۰؛ محصول جدید هایما با مجموعه ای از امکانات ایمنی+عکس

عصر خودرو-نام هایما با توجه به سابقه حضور در بازار خودروی کشورمان برای مخاطبان کاملا شناخته شده و آشنا است. همانطور که قبلا اشاره شد؛ "هایما اتومبیل" فعالیت خود را از سال ۱۹۹۲ و بدنبال سرمایه گذاری مشترک کمپانی مزدا و طرف چینی فعالیت خود را در هاینان آغاز کرد. در سال ۲۰۰۶ گروه خودروسازی بزرگ فاو مالکیت این برند را به دست آورد اما همچنان فناوری مزدا در توسعه محصولات آن ادامه دارد.

۷X مدل ۲۰۲۰؛ محصول جدید هایما با مجموعه ای از امکانات ایمنی+عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، مدتی قبل تصاویر محدودی از یک خودروی هایما در خیابان های چین منتشر شده بود که با نام فمیلی اف8 شناسایی شد. اکنون تصاویر رسمی و جزئیات دقیق خودروی مذکور در کلاس ام پی وی با نام 7X موجود شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

7اکس در بازار چین با توجه به آپشن از 19250 تا 22920 دلار قیمت دارد.

طراحی
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید یک خودروی مناسب خانواده های پرجمعیت و همچنین امور تشریفات شرکت ها و ادارات پیش روی ما قرار دارد. قسمت دماغه با الگوی متفاوت چراغ های اصلی و گریل(جلوپنجره) بزرگ منظره جذابی را شکل داده است.

7اکس از منظر ابعاد برابر با 4815 میلیمتر در طول، 1874 میلیمتر در عرض و 1720 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2860 میلیمتر است. فاصله خودرو از زمین برابر با 170 میلیمتر و وزن خالص نیز 1670 کیلوگرم محاسبه شده است.

7اکس در نمونه های 5 و 7 صندلی ارائه می شود. در مدل 7 نفره؛ صندلی های ردیف دوم کاپیتانی است و محدود به 2 سرنشین و ردیف سوم پشت آن جای گرفته است. این مدل برای تشریفات ادارات و سازمان ها گزینه مناسبی محسوب می شود.

کابین
طراحی فضای کابین با توجه به شکل یکپارچه نشانگر دیجیتال آمپر و نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی بسیار جذاب به نظر می رسد. استراحتگاه دست راننده، دکمه های کنترلی کامل، سیستم تهویه اتوماتیک، دسترسی تنظیم سیستم تهویه برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی و بازشونده بدون دخالت دست، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، پاور ویندوز، اسکاری روف الکتریکی و ... از دیگر امکانات کابین هستند.

ایمنی
در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک، ایی بی دیی، ای بی اس، دستیار ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، نوربالای تطبیقی، ایربگ، سنسور باران و ... قابل اشاره هستند.

گفتنی است برخی از امکانات مورد اشاره در حالت آپشن ارائه می شوند.

پیشرانه
در این بخش دو انتخاب پیش روی مشتریان قرار دارد. یکی نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو 165 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن متر و دیگری نمونه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با 195 اسب بخار خروجی و گشتاور 293 نیوتن متر.

ظرفیت باک 55 لیتر است. آمار مصرف سوخت برای پیشرانه 1.5 لیتری برابر با 10.2 لیتر در شهر، 6.1 لیتر در بزرگراه و 7.6 لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است. این آمار برای نمونه 1.6 لیتری برابر با 10.6 لیتر در شهر، 6.4 لیتر در بزرگراه و 7.8 لیتر در حالت ترکیبی محاسبه شده است.

تمام تریم ها از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو