فونیکسریمکسبهتام

هدیه کریسمس تسلا

انتخاب صدای بوق در آپ دیت نرم افزاری تعطیلات سال نو

عصر خودرو- تسلا در روزآمدی جدید نرم افزار ویژه تعطیلات،‌ ویژگی جدیدی در اختیار مشتریان خود گذاشته که جنبه جنجالی دارد چون عده ای آن را دوست دارند و عده ای آن را آزاردهنده می دانند.

انتخاب صدای بوق در آپ دیت نرم افزاری تعطیلات سال نو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مردم آمریکا باید خودشان را برای شنیدن صداهای عجیب و غریب از خودروهای کمپانی تسلا آماده کنند. درست روز کریسمس، نرم افزارهای خودرویی تسلا با عنوان «آپ دیت تعطیلات 2020» از راه رسید که از بین تغییرات و بهبودهای مختلفی که ارائه شده، آن چه جلب نظر می کند،‌ ویژگی جدیدی با عنوان بوم باکس Boombox‌ است که در مدل های اس،‌ ایکس،‌ مدل 3 و مدل Y‌ می توان به دلخواه صدای بوق و هشدار به افراد پیاده را از روی منو انتخاب کرد و عجیب آن که در بین صداهای مختلف قابل انتخاب، صدای حیوانات مثل صدای بُز، صدای تشویق تماشاچیان،‌ یا حتی بوق معروف ترانه اسپانیایی La Cucaracha (سوسک) وجود دارد و علاقه مندان هم می توانند از طریق پورت یو اس بی، صداهای مورد علاقه هم به آن اضافه کرد.

    بوم باکس جدید تسلا صداهای مختلفی هم برای حرکت های مختلف خودرو در نظر گرفته برای مثال وقتی خودرو با دنده عقب حرکت می کند صدای مخصوص حرکت به سمت عقب شنیده می شود که آن هم قابل تغییر و مطابق سلیقه راننده قابل انتخاب است. بعید نیست به زودی وقتی مردم وارد خیابان می شوند صداهای برگرفته از فیلم های سینمایی مثل جنگ ستارگان و شبیه به آن را به جای بوق خودروها بشنوند. شاید در روزهای اول به دلیل نو بودن، برای صاحبان این خودروها جاذبه داشته باشد اما می توان به راحتی پیش بینی کرد که به زودی به مایه دردسر،‌ ناراحتی و آزار مردم تبدیل خواهد شد.

    برای آن که صاحبان تسلا بتوانند از آخرین روزآمدی نرم افزاری بهره مند شوند، باید خودروهای آنها به بلندگوی نصب شده در خارج از اتاق خودرو مجهز باشد. البته روی صفحه نمایش این خودروها این امکان فراهم شده که اگر قوانین ایالاتی استفاده از این نوع صداها را ممنوع کرده، به راننده هشدار دهد. در یوتیوب هم فیلم های راهنمایی استفاده از ویژگی های جدید این آپ دیت منتشر شده است.

    بوم باکس در سیستم صوتی،‌ تصویری و اینترنتی [اینفوتینمنت] زیرمجموعه منوی «توی باکس» Toybox [جعبه اسباب بازی] است. در این بخش از آپ دیت،‌ انواعی از بازی ها هم اضافه شده است. از جمله سه بازی نبرد پلیتوپیا Polytopia، بازی کت کوئست Cat Quest، و سولیتر. اما فقط آخری هنگام حرکت خودرو هم فعال است اما دو تای دیگر در هنگام حرکت خودرو غیرفعال می شوند. البته این بازی ها برای سرنشینان تعبیه شده،‌ نه راننده.

    در یکی دیگر از ویژگی هایی که به این آپ دیت اضافه شده، تحت عنوان «تجسم رانندگی» driving visualizations‌ از زیرمجموعه های خودران [رانندگی بدون نیاز به راننده] است اما باید به این نکته مهم توجه داشت که برخلاف ادعای کمپانی تسلا، هیچیک از خودروهای این شرکت هنوز به سطح واقعی از خودران که نیازی به راننده نداشته باشد،‌ نرسیده است. تجسم رانندگی، دید بسیاری خوبی از اطراف خودرو روی صفحه داشبورد به نمایش می گذارد. یکی از ویژگی های جدید و بسیار خوب این آپ دیت، دسترسی آسان و با یک دکمه به دوربین دنده عقب و یک دکمه برای برف پاک کن است.

    در این آپ دیت، اطلاعات سوپرشارژرها [شارژرهای سریع] روی مانیتور داشبورد به نمایش در می آید.

    صاحبان خودروهای مختلف تسلا می توانند آپ دیت موسوم به Tesla's Firmware 2020.45.25 Holiday Update‌ را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو