فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو

عصر خودرو- روش صحیح گرم کردن خودرو پیش از حرکت در هوای سرد دراین گزارش آمده است.

چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در فصل زمستان بحث گرم کردن موتور خودرو بسیار داغ می شود. یک خودروی سرد (خودرویی که چند ساعت در فضای سرد زمستانی قرار گرفته) اصولا آمادگی حرکت ندارد و هر چقدر تلاش برای حرکت کنید به سختی این اتفاق می افتاد باید کمی صبور باشید تا ماشین گرم شود.

    این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که چگالی سیالات داخل خودرو نظیر روغن‌ موتور یا گریس در فصل سرد افزایش یافته و سفت‌تر می‌شوند در نتیجه هر وسیله‌ای در فصل زمستان نیاز دارد اندکی گرم شود تا فعالیت مطلوب‌تری داشته باشد.

    اصولا برای گرم کردن خودرو باید چند دقیقه پس از روشن کردن خودرو، اجازه دهید دمای روغن موتور و گیریس کمی افزایش یابد تا از فرسایش موتور کاسته و بر عمر آن افزوده شود. این روز‌ها اکثر خودروها به اندازه کافی پیشرفته هستند و می‌توانند تنظیمات مناسب را برای شرایط مبهم ایجاد کنند، همچنین دلیل کمی برای نگرانی در مورد اینکه روغن موتور و مایعات دیگر در هوای سرد کار می‌کنند وجود ندارد.

    امروزه محصولات مصنوعی تولید شده ای برای محافظت موتور حتی در صورت اُفت جیوه به زیر صفر طراحی شده اند. خودروهای مدرن، معمولاً قبل از آماده شدن برای گرم شدن، حتی در هوای سرد فقط به 30 ثانیه گرم شدن نیاز دارند. پس از آن، بهترین راه برای افزایش دمای موتور رانندگی با ماشین است. این امر نه تنها با سرعت بیشتری هوای گرم را به کابین شما وارد می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش انتشار می‌شود.

    اگر دمای هوا به 10 تا 20 درجه فارنهایت یا پایین‌تر می‌رسد، ماشین را به مدت یک یا دو دقیقه گرم کنید تا از رقیق شدن و گردش کامل روغن اطمینان حاصل کنید. حتی اگر موتور خودرو فقط به یک دقیقه زمان نیاز دارد، ممکن است برای گرم شدن بقیه ماشین بخواهید زمان گرمایش بیشتری داشته باشید. بهترین روش برای گرم کردن ماشین در فصل زمستان این است که اجازه دهید به مدت 2 دقیقه ماشین روشن بماند.

    سعی کنید خودرویتان را در مکانی  سقف دار پارک کنید، اینگونه ماشین کمتر در معرض سرما قرار خواهد گرفت. بهترین روش برای گرم کردن خودرو این است که بعد از استارت زدن خرامان خرامان طیِ مسیر کنید. آرام و آهسته و نه تخته‌گاز! در مسیر هم اگر ناگزیر به انجام اموری مثل خرید روزنامه از باجه و امثال آن بودید بهتر آن است که خودرو را روشن نگه دارید و خاموش نکنید که هم برای موتور بهتر است و هم سوخت کمتری مصرف می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو