فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه در روز حمل و نقل اعلام کرد:

افتتاح فاز دوم آزادراه تهران-شمال تا قبل از پایان دولت دوازدهم

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی در روز حمل و نقل درباره کاهش ۳۰ درصدی ترددهای بین‌شهری در محدویت‌های کرونایی اخیر، ادامه داشتن محدودیت‌ها در صورت تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا و افتتاح فاز دوم آزادراه تهران-شمال تا قبل از پایان دولت دوازدهم صحبت کرد.

افتتاح فاز دوم آزادراه تهران-شمال تا قبل از پایان دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، امسال روز حمل و نقل با سال‌های گذشته تفاوت فاحشی دارد و این تفاوت همان شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان است چرا که از اسفند ماه سال گذشته تا کنون یکی از بخش‌های اقتصادی که بیشترین تاثیر و خسارت را از کرونا دیده، حمل و نقل در بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای است که البته دولت از اوایل امسال تسهیلاتی برای حمایت از آن‌ها تصویب کرد تا بتواند بخشی از این خسارات را جبران کند.

    از سوی دیگر محدودیت‌ها و ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا سبب شد تا به ویژه در ماه‌های ابتدایی امسال با کاهش شدید سفرهای مردم در زیر بخش‌های مختلف حمل و نقل مواجه شویم و این مسئله به خودی خود نیز آسیب‌ دیگری به این بخش و صاحبان آن زد.

    حالا و در هفته‌های اخیر شاهد اعمال محدودیت‌های کرونایی جدیدی به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بوده‌ایم که منع ترددهای درون شهری و برون شهری و جریمه کردن متخلفان یکی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از سه هفته قبل است.

    محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- درباره تاثیر محدودیت‌های اخیر اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا بر حوزه حمل و نقل اینگونه توضیح داد: مسلما اعمال محدودیت‌های تردد در هفته‌های گذشته و حتی قبل از آن روی سفرهای برون شهری مردم با وسایل نقلیه عمومی و شخصی اثرگذار بوده است.

    وی افزود: آمارهای ثبتی ما نشان می‌دهد که سفر مردم با وسایل حمل و نقل عمومی روند کاهشی خودش را داشته و ادامه دارد و مسافرین قطار، هواپیما و اتوبوس با نسبت مشخصی در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده‌اند. همچنین تردد در جاده‌ها نسبت به سال گذشته در این ایام 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در واقع اگر در سال گذشته و شرایط عادی 330 تردد وسایل نقلیه در هر ساعت در جاده‌های کشور انجام می‌شد در حال حاضر این عدد به حدود 220 تا 230 دستگاه رسیده است.

    اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت‌های کرونایی برای ترددها و مسافرت‌های بین‌شهری در هفته‌های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: درباره چگونگی اعمال یا ادامه محدودیت‌ها وزارت راه و شهرسازی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد کرد و مانند گذشته تابع آن خواهد  بود.

    وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه تعیین شده برای آزادراه تهران-شمال و تاریخ افتتاح فاز دوم این آزادراه اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم وعده داده بودیم تا قبل از پایان دولت باند رفت فاز دوم آزادراه تهران – شمال به بهره برداری می رسد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: همه تلاشمان این است که مردم بتوانند هر چه سریعتر از فاز دوم این آزادراه استفاده کنند که به نظر می‌رسد تا قبل از مرداد ماه سال آینده این اتفاق بیافتد.
    انتهای پیام

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو