فونیکسریمکسبهتام

اولین کاربرد کوچکترین خودروی برقی دنیا

عصر خودرو- مینی ۴۵ برقی هیوندایی اولین کاربرد خود را در بیمارستانی در بارسلونا به رخ کشید.

اولین کاربرد کوچکترین خودروی برقی دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مینی 45 برقی هیوندایی، بیشتر به اسباب بازی می ماند. این خودروی تک نفره که فقط به اندازه یک سرنشینِ کودک جا دارد، در بیمارستانی در بارسلونای اسپانیا، برای طیب خاطر کودک و انتقال وی از تخت به اتاق درمان برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

    هیوندایی در ماه اکتبر همین امسال کوچکترین خودروی برقی دنیا را رونمایی کرد. در آن زمان این خودروساز کره ای برای آن نامی انتخاب نکرده بود اما حالا ویدیوی منتشر کرده است که در آن از نام مینی 45 استفاده کرده و اولین کاربرد تأثیرگذار آن را نشان داده است.

    هیوندایی تصمیم گرفت در بیمارستان SJD بارسلونای اسپانیا لبخند بر لب کودکانی بیاورد که دوران سختی را سپری می کنند و به آن ها فرصت راندن خودرو برقی داد. این خودرو برقی از سامانه پیشرفته کنترل خودروی وفق پذیر احساسی پیشرفته Emotion Adaptive Vehicle Control (EAVC)  استفاده می کند.

    این سامانه مجهز به فناوری های گردآوری اطلاعات از حسگرهای مختلف از جمله اندازه گیری تعداد ضربان قلب، تعداد تنفس در دقیقه، حسگر ردگیری حرکات صورت و مواردی دیگر مجهز است و بر اساس حالت های روحی و روانی کودک، تلاش می کند، جوی مناسب برای کودک خلق نماید. هیوندایی این خودرو را به بیمارستان یاد شده اهدا کرده و در این بیمارستان برای انتقال کودک از تخت به اتاق درمان یا اتاق جراحی استفاده می شود. پیمودن این مسیر اغلب برای کودکان پر از اضطراب و نگرانی است که با این ترفند به شدت کاهش می یابد.

    جینمو لی Jinmo Lee مهندس ارشد تحقیقات در هیوندایی موتور می گوید: «ما می خواهیم فناوری های ما زندگی مشتریان مان را در همه عرصه های مربوط به حرکت و جابه جایی بهبود ببخشد. امیدواریم سامانه EAVC ما در خودروهای کوچک مایه خوشحالی و تجربه ایمن برای بیماران کم سن و سال باشد و در بهبود سلامت آنان مؤثر واقع شود.»

    جوآن سانشز دو تولدو Joan Sanchez de Toledo رئیس گروه قلب و عروق کودکان در بیمارستان SJD می گوید: «بیمارستان ما از داشتن چنین فناوری برای کودکان به هیجان آمده، این کار تغییری جدی  و مهم در جریان درمان بیماران ایجاد می کند.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو