فونیکسریمکسبهتام

وعده مپنا برای تولید خودرو

همه فناوری‌های حوزه ماشین سازی را داریم

عصر خودرو- مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه برقی سازی حمل و نقل یکی از اهداف این گروه است، گفت: همکاری خوبی با خودروسازان وجود دارد و در نظر داریم تا در آینده بتوانیم خودروهایی در شأن ایرانیان تولید کنیم چرا که همه فناوری‌های حوزوه ماشین سازی را داریم.

همه فناوری‌های حوزه ماشین سازی را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، پیش از ظهر امروز در مراسم  رونمایی از ژنراتور 250 مگا ولت آمپری و موتور برقی، در جمع خبرنگاران، گفت: دنیا در بحث استفاده از انرژی به سمت افزایش تولید و راندمان در حرکت است و به گونه‌ای پیش می رود که مصرف انرژی‌های فسیلی را به حداقل برساند.

    این مقام مسؤول ادامه داد: ما نیز محصولات بسیاری را با تکیه بر توانایی علمی دانشمندان داخلی طراحی کرده‌ایم، در این میان تنوع بالایی وجود دارد در تولید موتورو وژنراتورها بومی، تولید امروز می‌تواند برای توربین مفتوحی که آن‌هم یک محصول کاملا ایرانی است استفاده شود و راندمان عملکرد را بیش از 98 دهم درصد بالا می‌برد.

    علی آبادی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به سمت متنوع کردن محصولات پیش می‌رویم و در این راستا در عرصه‌های مختلف ازجمله تولید انرژی‌های تجدید پذیر گام برداشته ایم.

    وی با بیان اینکه برقی سازی حمل و نقل یکی از اهداف این مجموعه است، اظهار کرد: گام نخست تولید موتور برقی است که امیدواریم بتوانیم آن را با موفقیت به سمت تجاری سازی سوق دهیم.

    مدیرعامل گروه مپنا با تأکید بر اینکه امروز هیچ فناوری نیست که به آن دسترسی نداشته باشیم، تصریح کرد: همکاری خوبی با خودروسازان وجود دارد و در نظر داریم تا در آینده بتوانیم خودروهایی در شأن ایرانیان تولید کنیم چرا که همه فناوری‌های حوزوه ماشین سازی را داریم.

    مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: این اقدام به واسطه محدودیت‌های اقتصادی و الزامات زیست محیطی در حال انجام است و اکثر کشورهای دنیا در تلاش هستند که از نیروگاه‌های سنتی با سوخت‌های تجدیدناپذیر به سمت ایجاد نیروگاه‌های مدرن پیش بروند.

    این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه الگوهای مصرف انرژی در دنیا در حال تغییر است، گفت: امروز کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال تغییر الگوهای مصرف انرژی و افزایش بهره وری در مصرف آن هستند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روند توسعه‌ای مجموعه مپنا در طول سال‌های اخیر توضیح داد: حدود 10 سال گذشته چند محصول اصلی بیشتر نداشت اما امروز بیش از 190 محصول تولید می‌کند.

    ارزبری مپنا در سال گذشته به یک سوم شده است

    این مسؤول اضافه کرد: 10 سال پیش مجموعه مپنا برای واردات تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود بیش از یک میلیارد دلار ارزبری داشت ولی امسال میزان ارزبری این شرکت به کمتر از 300 میلیون دلار رسیده است.

    وی ادامه داد: تلاش داریم ارزبری را به نقطه منطقی برسانیم، در سال‌ها گذشته ارزبری مپنا به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده است.

    علی آبادی تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه مپنا برای تولید محصولات خود تنها مواد اولیه ای را وارد می کند که تولید آنها در داخل کشور صرفه و توجیه اقتصادی ندارد.

    توسعه مجموعه نیازمند ارتباط با سایر کشورها است

    وی با اشاره به اینکه برای توسعه مجموعه مپنا باید با دیگر کشورها ارتباط داشته باشیم، گفت: البته این ارتباط نباید به گونه‌ای باشد که اگر درهای دنیا به روی ما بسته شد چراغ تولید در کشور خاموش شود.
    مدیرعامل مپنا اضافه کرد: مپنا با تکیه بر عقل و دانش و ارتباط با سایر کشورها تلاش دارد این مجموعه  را توسعه دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو