فونیکسریمکسبهتام

عرضه نسخه مفهومی خودروی هوشمند دوستدار محیط زیست با ۸۰ درصد بومی‌سازی

عصر خودرو- خودروی "اکسیژن" دوست‌دار محیط‌زیست با ۸۰ درصد قطعات بومی، مراحل طراحی و نمونه‌سازی را طی کرده است و نسخه مفهومی آن به زودی رونمایی خواهد شد.

عرضه نسخه مفهومی خودروی هوشمند دوستدار محیط زیست با ۸۰ درصد بومی‌سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تولید خودروی اکسیژن با راهبری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کمک شرکت خودروسازی جنوب، 80 درصد داخلی‌سازی شد و به زودی به تولید انبوه می‌رسد. نرم‌افزار و سیستم باتری آن کاملا بومی و توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است.

    این خودروی تمام الکتریکی هوشمند مراحل طراحی و نمونه‌سازی را طی کرده است و نسخه مفهومی آن به زودی رونمایی خواهد شد.

    خودروی اکسیژن قابلیت پیمودن 220  کیلومتر با هر نوبت شارژ را دارد و سرعت آن به 85 کیلومتر در ساعت  می‌رسد که بر اساس سفارش، امکان افزایش پیمایش با هر بار شارژ تا 300 کیلومتر و حداکثرسرعت 110 کیلومتر در ساعت وجود دارد. هر باتری عمری به اندازه 3 هزار سیکل شارژ دارد؛ یعنی باتری هر خودرو باید بعد از 8 سال تعویض شود.

    عمر مفید الکتروموتور این خودرو 20 سال است، به همین دلیل هزینه‌های جانبی مانند روغن، بنزین، فیلتر و تعمیر موتور برای مصرف‌کننده وجود ندارد و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است.

    قیمت تمام شده محصول برای شرکت با در نظر گرفتن همه هزینه‌های قطعات و غیره برای هر دستگاه خودروی الکتریکی 8 هزار و 500 دلار تعیین شده است که در حال حاضر یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها برای خودروهای برقی است که تجاری‌سازی می‌شود و نخستین نمونه ایرانی در بازار داخلی است که تجاری‌سازی خواهد شد.

    برای استفاده از این خودرو امتیازاتی چون ورود آزاد به محدوده‌های طرح و ترافیک، معافیت از مالیات، نداشتن هزینه‌های جانبی از جمله روغن، بنزین، فیلتر و تعمیر موتور پیش بینی شده است.

    بر اساس اعلام معاونت علمی، این شرکت با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه بین‌المللی به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید خودروهای با فناوری بالا فعالیت دارد و نخستین شرکت در کشور است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید خودروهای الکتریکی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو