فونیکسریمکسبهتام

طی ۸ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

رشد ۲۳ درصدی تولید تایرهای ایرانی به لحاظ تعداد و ۲۲ درصدی از نظر وزنی

عصر خودرو- طبق آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ کشور، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بیش از ۱۶ میلیون حلقه تایر خودرو به وزن ۱۷۵ هزار و ۶۵۰ تن تولید شده است که در مقایسه با هشت ماه ابتدایی سال گذشته به لحاظ تعدادی ۲۳ درصد و به لحاظ وزنی ۲۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۳ درصدی تولید تایرهای ایرانی به لحاظ تعداد و ۲۲ درصدی از نظر وزنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  طبق آمار، طی هشت ماهه سال جاری 16 میلیون و 426 هزار و 810 حلقه تایر در کشور تولید شده است که از نظر تعداد حلقه رشد 23 ‌درصدی را در مقایسه با هشت ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد این تعداد لاستیک، 175 هزار و 650 تن را شامل شده که به لحاظ وزنی 22 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

    تا پایان آبان‌ ماه سا جاری، 104 هزار و 25 تن تایر خودروی سواری، 16 هزار و 135 تن تایر وانتی و 36 هزار و 305 تن تایر باری و اتوبوسی در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب 27 درصد برای تایر سواری، 12 درصد برای تایر وانت‌ها و 14 درصد برای تایر باری و اتوبوسی، رشد تولید دیده می‌شود.

    در هشت ماهه سال 1399،  تایر کشاورزی سبک که بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده است، 3052 تن تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 72 درصدی داشته است. همچنین تایر کشاورزی سنگین تولید شده با رقم 11 هزار و 983 تن، مشمول رشد 19 درصدی نسبت به هشت ماه ابتدایی سال  1398 شده است. 

    در مدت مذکور، تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی نیز با رشد 17 ‌درصدی به چهار هزار و 151 تن رسیده است.

    علاوه‌براین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ ماه، 12 ‌هزار و 346 تن تایر دوچرخه و موتور در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از  رشد 35 ‌درصدی این دست از تایرها دارد.

    همچنین 7042 تن انواع تیوپ تا پایان هشتمین ماه سال 1399 تولید شده است که رشد 38 درصدی در مقایسه با هشت ماهه سال  1398 را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو