فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای داخلی در شأن مردم ما نیست

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای داخلی در شأن مردم ایران نیست، از نهایی شدن بسته ارائه شده برای اصلاح صنعت خودرو در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد که بایستی رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شوند.

کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای داخلی در شأن مردم ما نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست هم‌اندیشی شب گذشته (چهارشنبه شب) خود با مدیران رسانه‌های کشور،کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای تولید داخل را در شان مردم ایران ندانسته و اظهار کرد: بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه کرده‌ایم که به زودی نهایی می‌شود. این در حالی است که باید رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شده و بخش خصوصی نیز بایستی تقویت شود.

    وزیر صمت ضمن اشاره به افزایش تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ کشور طی چند ماهه اخیر، گفت: افزایش تولید 50 درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

    رزم‌حسینی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، دو نرخی بودن ارز را ریشه بسیاری از فسادها دانسته که سبب از بین رفتن ثروت ملی می‌شود و در این رابطه اعلام کرد: در 20 قلم کالایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند ثبات نسبی، کاهش قیمت و وفور را شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه صادرکنندگان در این شرایط سخت تحریمی مجاهدان اقتصادی هستند، بیان کرد: ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط رئیس‌ جمهور و با هماهنگی بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت سبب خرسندی فعالان اقتصادی و حل بسیاری از پرونده‌ها در این حوزه شده است. در این زمینه فعالان اقتصادی که از سال 1398 به بعد در این حوزه مشکل دارند، با مراجعه به سامانه جامع تجارت می‌توانند به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نمایند.

    این مقام مسئول اعلام کرد: با اجرای سیاست‌های جدید صادراتی شاهد افزایش 46 درصدی صادرات در مهرماه و 9 درصدی آن در آبان ماه بوده‌ایم.

    وزیر صمت ضمن اشاره به ابلاغیه تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و رسوب شده در گمرکات، گفت: مجموعه این سیاست‌ها سبب وفور کالا و تامین به موقع مواداولیه کارخانه‌ها شده است.

    رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به علل گرانی‌ها، تصریح کرد: افزایش چند برابری نرخ ارز، رشد نقدینگی و هزینه‌های کرونا از علل گرانی‌های اخیر بوده است. در حال حاضر بورس بهترین جایگاه برای عرضه نقدینگی است. نقدینگی‌های موجود در جامعه بایستی به سمت بورس هدایت شود و بنگاه‌ها نیز با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی از بورس تغذیه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو